آمریکا پای چین را به پرونده دخالت در انتخابات کشاند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در موسسه هادسون، چین را متهم کرد که کوشش دارد تا موقعیت ترامپ را پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره تضعیف کند.

آمریکا پای چین را به پرونده دخالت در انتخابات کشاند

پنس همچنین اضافه کرد که چین نه تنها بدنبال مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره است، بلکه کوشش دارد تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 را نیز به وسیله تبلیغات رسانه ای تحت تاثیر اهداف خود قرار دهد تا احتمال انتخاب مجدد ترامپ را به حداقل ممکن برساند، چون چین بدنبال رئیس جمهور متفاوت دیگری در آمریکاست.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی واشنگتن گفت که اقداماتی که چینی ها برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکا انجام می دهند در مقایسه با اقدامات روسیه رنگ می بازد.

پیش از پنس نیز دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل که هفته گذشته برگزار گردید، چین را متهم کرد که بدنبال مداخله در انتخابات کنگره برای شکست جمهوری خواستار است.

سخنان پنس که بدنبال اتهامات ترامپ علیه چین در مورد مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره صورت می گیرد نشان می دهد که اختلافات میان واشنگتن و پکن که تا پیش از این بطور عمده بر محور جنگ تجاری و تعرفه های گمرکی بود، حال این روزها به حوزه سیاسی و بویژه انتخابات پیش رو در آمریکا کشیده گردیده و واشنگتن کوشش دارد تا در ادامه اختلافات خود با پکن حال پای چین را نیز به پرونده دخالت در انتخابات باز کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4410

به "آمریکا پای چین را به پرونده دخالت در انتخابات کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پای چین را به پرونده دخالت در انتخابات کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید