الگوی پیروز در چاپ مقالات در معرض گذاشتن یافته های علمی است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: انتشار مقاله توسط پژوهشگران و محققان بین المللی در راستای به نمایش گذاشتن یافته های علمی در سطح جهان الگوی موفقی است که به میزان زیادی موجب برطرف مسائل صنعتی جامعه می گردد.

الگوی پیروز در چاپ مقالات در معرض گذاشتن یافته های علمی است

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره آئین نامه ارتقای اساتید وزارت علوم گفت: وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی مدت هاست که بر روی اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید تمرکز نموده اند، اما نمی توان آن را بی نقص خواند.

وی با بیان اینکه بخشی از ارزیابی ها به انتشار دستاورد های علمی مربوط می گردد، توضیح داد: اگر یک استاد مدعی انجام فعالیت هایی علمی باشد، اما آن ها را در صحنه داوری قرار ندهد، تحقیقش مورد استناد دیگران واقع نخواهد شد.

محمدی ادامه داد: بنابراین انتشار مقاله توسط پژوهشگران و محققان بین المللی در راستای به نمایش گذاشتن یافته های علمی در سطح جهان الگوی موفقی است که به میزان زیادی موجب برطرف مسائل صنعتی جامعه می گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید پس از حل یک مشکل در صنعت به ارائه مقاله می پردازند؛ توضیح داد: مقالات را برپایه دست آورد های خود تنظیم می نمایند؛ به نحوی که در آن مقاله به راه حلی که موجب حل مشکل صنعت شده است اشاره نموده اند تا افراد دیگر نیز توانایی حل مسائل مشابه را به دست آورند.

وی در سرانجام گفت: بنابراین آئین نامه ارتقاء اساتید به غیر از مورد چاپ مقالات نقص دیگری ندارد، زیرا موارد دیگر همچون توسعه فناوری، حل مسائل کشور در آن به خوبی دیده شده است. ضروری است در رشته های گوناگون با توجه به ماهیت آن رشته انتظارت خود را مطرح کنیم، زیرا بسیاری از رشته ها در راستای گسترش مرز های دانش عمل می نمایند. بنابراین در بعضی از رشته ها تعداد مقالات بیشتری چاپ می گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80395

به "الگوی پیروز در چاپ مقالات در معرض گذاشتن یافته های علمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوی پیروز در چاپ مقالات در معرض گذاشتن یافته های علمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید