بانک حق ندارد واحد صنعتی را تعطیل کند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، با اشاره به مصوبه جلسه سران سه قوه تاکید نمود که به استناد این مصوبه بانک ها حق تعطیل کردن صنایع بدهکار را ندارند.

بانک حق ندارد واحد صنعتی را تعطیل کند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، صادق نجفی در جلسه آنالیز مسائل شهرکهای صنعتی شهرستان فیروزآباد، مهمترین راهبرد این سازمان را حمایت از کارآفرینان و نیز ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرک های صنعتی اعلام و گفت: در شرایط فعلی همه باید به صنعتگران یاری نمایند .

او اضافه نمود: یاری به کارآفرینان یاری به جامعه و کشور است و در این زمینه همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها یاری نمایند .

نجفی با بیان اینکه کارآفرینان و صنعتگران ایثارگر هستند و کار آنها کاری جهادی است، گفت: در این زمینه نباید مدیران دستگاه های اجرایی مشکل تراشی نمایند بلکه همه برای برطرف موانع و ایجاد فضای مناسب کسب و کار وظیفه مند هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل تراشی برای صنعتگران در شرایط فعلی بی انصافی است، گفت: هر فردی که چنین اقدامی را انجام دهد،مانع توسعه محسوب می گردد .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تاکید سران سه قوه بانک ها حق تعطیلی واحدهای فراوریی و صنعتی بدهکار را ندارند، گفت: اگر بانک ها چنین اقدامی انجام دهند برخلاف این مصوبه عمل نموده و کار غیرقانونی و تخلف انجام داده اند.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاونت اجتماعی و پشگیری از جرم قوه قضاییه، اضافه نمود: از قوه قضاییه درخواست نموده ایم که از واحدهای کوچک و متوسط دارای مشکل حمایت نموده و فعالیت واحدهای فراوریی که دارای بدهی مالی هستند را متوقف نکند و این موضوع مورد توجه آنها نیز قراردارد .

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون، زمانی است که باید شجاعانه ریسک کرد و وارد عرصه فراوری و صنعت و اشتغال شد، گفت: در این شرایط همه باید با تعامل، همکاری و هم افزایی هرکاری که از دستمان برمی آید برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار درکشور انجام دادتا از این وضعیت خارج شویم .

وی در ادامه با اشاره به برخی تدابیر دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت فراوری، گفت: بزودی محصولات پتروشیمی و فولادی در بازار ثانویه عرضه گردیده که این اقدام سبب تسهیل در تهیه مواد اولیه واحد های صنعتی و کاهش رانت می گردد .

نجفی در ادامه با اشاره به بازدید از شهرک های صنعتی میمند و روزبدان فیروزآباد گفت: تصمیماتی برای توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک صنعتی میمند اتخاذ شد و ظرف سه ماه آیند بخش های اصلی این شهرک صنعتی آسفالت می گردد .

وی همچنین بر لزوم احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی فیروزآباد تاکید و اضافه نمود: در این زمینه با اختصاص اعتبارات شهرستان ، استان و ملی اقدام خواهد شد .

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به اینکه مشکل اغلب واحدهای صنعتی دریافت تسهیلات با نرخ سود کم است، گفت: در این زمینه و باتوجه به اینکه واحد های صنعتی در همجواری روستا قراردارند بر اساس هماهنگی انجام گردیده با معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقررشد زمینه استفاده بخشی از این واحدها از تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد 6 درصد فراهم گردد .

وی همچنین از اختصاص تسهیلات یارانه ای توسط بانک صنعت و معدن به برخی دیگر از واحدهای صنعتی اطلاع داد و گفت: بر اساس توافق انجام گردیده با این بانک مقرر گردیده سود تسهیلات از 18درصد به 13درصد و حتی کمتر کاهش یابد حدود 5 درصد از نرخ سود تسهیلات از محل یارانه این سازمان پرداخت گردد تا تسهیلات ارزان تری به واحد های صنعتی برسد .

نجفی همچنین با اشاره به ظرفیت های منطقه فیروزآباد در زمینه فرش دستباف گفت: این سازمان از ایجاد مرکز نمایشگاهی فرش دستباف در این شهرستان حمایت خواهد نمود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3402

به "بانک حق ندارد واحد صنعتی را تعطیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک حق ندارد واحد صنعتی را تعطیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید