تحویل یک پرنده کمیاب به محیط زیست

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: یک پرنده کمیاب چاخ لق توسط شهروند طبیعت دوست اسفراینی به محیط زیست تحویل داده شد.

تحویل یک پرنده کمیاب به محیط زیست

به گزارش خبرنگاران، روح الله لایق، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: یک نفر از دوستداران محیط زیست یک قطعه پرنده کمیاب چاخلق را که در حوالی روستای چهاربرج(منطقه سالوک) به صورت زخمی مشاهده نموده بود طی تماس تلفنی با مرکز اداره و عزیمت گشت سیار اداره به محل، به اداره محیط زیست اسفراین تحویل داد.

وی اضافه کرد: چاخ لُق پرنده ای است با 40 سانتی متر طول که با سر گرد و چشم های درشت زرد رنگ از سایر پرندگان آبچر تعیین می گردد.

وی ادامه داد: این پرنده منقاری کوتاه و کلفت به رنگ زرد و سیاه، پاهایی بلند و قطور به رنگ زرد روشن و پر و بالی با رگه های قهوه ای خاکی و سفید دارد. هنگام دویدن به حالتی دزدانه سر خود را پائین گرفته و قوز می نماید و هنگام احساس خطر بدن خود را پهن و سرش را روی زمین می گذارد. معمولا در ارتفاع کم و با بال زدن های آرام و مرتب پرواز می نماید. در زمین های سنگلاخ یا ماسه ای و زمین های بایر با رویش گیاهی کم و گاهی نیز در کشتزارها زندگی می نماید و در زمستان ممکن است در ساحل دریا دیده گردد.

لایق اضافه کرد: به علت شباهت زیاد چاخ لق با هوبره، در بسیاری از موارد افراد آن را با جوجه هوبره اشتباه می گیرند.

وی با تشکر از دوستداران و فعالان در عرصه محیط زیست یادآور شد: این پرنده پس از چند روز تیمار و اطمینان از سلامت در زیستگاه خود رهاسازی شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1773

به "تحویل یک پرنده کمیاب به محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل یک پرنده کمیاب به محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید