تداوم بارش ها و احتمال وقوع سیلاب در بعضی نقاط کشور

به گزارش مجله سرگرمی، امروز به دلیل رگباری بودن بارش ها احتمال آبگرفتکی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در بعضی نقاط کشور دور از انتظار نیست.

تداوم بارش ها و احتمال وقوع سیلاب در بعضی نقاط کشور

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این خبر به ایرنا اضافه نمود: این احتمال در مناطقی همچون هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس، بعضی نقاط خراسان رضوی و شمالی که امروز بارش ها از شدت بیشتری برخوردار است، وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز همچنین در مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده که بعضی از این مناطق، مستعد تگرگ خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآورشد: شدت بارش ها در استان های هرمزگان، جزایر خلیج فارس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش های جنوبی کرمان و خراسان رضوی برای امروز پیش بینی می گردد و فردا هم بیشترین بارش ها مربوط به جنوب و شمال شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی است.

رفیعی با بیان اینکه برای امروز در دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش باران و برف پراکنده پیش بینی شده است، توضیح داد: روز پنجشنبه با ورود موج دیگری در نیمه غربی، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ادامه بارش ها را خواهیم داشت که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش ها به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (هشتم فروردین) در مناطقی از جنوب شرق کشور رگبار پراکنده و گاه رعد و برق دور از انتظار نیست، ادامه داد: روز آدینه به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می گردد اما از اواخر وقت آدینه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارندگی ها شروع می گردد.

  • وزش باد شدید در سمنان، قم و تهران

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه امروز در استان های سمنان، قم و جنوب تهران وزش باد شدید پیش بینی شده است، گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین شرایط را در استان های سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و جنوب خراسان رضوی خواهیم داشت و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد.

رفیعی درباره وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری گاه همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید است و به تدریج شاهد کاهش ابر خواهیم بود.

وی یادآورشد: حداکثر دمای امروز پایتخت 14 درجه بالای صفر و حداقل دمای فردا صبح در تهران 6 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

  • موج بارشی دیگر از شمال غرب کشور در راه است

وی از ورود موج بارشی آدینه شب از شمال غرب اطلاع داد و گفت: همچنین روز یکشنبه آینده سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب، وارد کشور می گردد که نسبت به سامانه چند روز گذشته که از آن عبور کردیم ضعیف تر است اما مسافران نوروزی قبل از سفر می توانند برای اطلاع از وضعیت راه ها و جاده ها با تلفن های 141 و 120 تماس بگیرند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17429

به "تداوم بارش ها و احتمال وقوع سیلاب در بعضی نقاط کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش ها و احتمال وقوع سیلاب در بعضی نقاط کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید