تصاویر محو شدن گنبد و تخریب بنای تاریخی بقعه سیدفتح الله ورامین ، تخلف اوقاف در احداث شبستان محرز شد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: تخلف ساخت و ساز در بقعه سیدفتح الله محرز است و این امر باعث محو شدن گنبد تاریخی این بقعه از نظرها شده است.

تصاویر محو شدن گنبد و تخریب بنای تاریخی بقعه سیدفتح الله ورامین ، تخلف اوقاف در احداث شبستان محرز شد

خبرنگاران - مقبره سید فتح الله مربوط به سدهٔ 9 هجری قمری است و در ورامین، شمال خیابان 15 خرداد واقع شده و این اثر در تاریخ 11 شهریور 1382 با شمارهٔ ثبت 9893 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بنای سید فتح الله را مربوط به دوره ایلخانی می دانند که از گنبدی دو پوش و کتیبه ای نقش برجسته با رنگ اُخرایی که یادگاری از ایلخانان در ورامین به شمار می رود برخوردار است.

صاویری از محو شدن گنبد و تخریب بخش هایی از بقعه سید فتح الله ورامین به دلیل احداث شبستان اداره اوقاف و امور خیریه توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد واکنش های میراث فرهنگی را به همراه داشت.

ژیلا خدادادی رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین در این زمینه گفت: معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با حضور در ورامین از فرایند اجرای پروژه احداث شبستان در این مکان بازدید کرد.

وی گفت: بر اساس مشاهدات و آنالیز نقشه های این پروژه، تخلف در ارتفاع ساخت و ساز اجرا شده در بقعه سیدفتح الله محرز است و این امر از سوی شیخ الاسلام معاون اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نیز تأئید شد.

خدادادی اظهار کرد: ارتفاع شبستان و طرح های اجرای شده شده با نقشه ارسال شده از سوی اوقاف به میراث فرهنگی کاملا مغایر است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: چمدان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62098

به "تصاویر محو شدن گنبد و تخریب بنای تاریخی بقعه سیدفتح الله ورامین ، تخلف اوقاف در احداث شبستان محرز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر محو شدن گنبد و تخریب بنای تاریخی بقعه سیدفتح الله ورامین ، تخلف اوقاف در احداث شبستان محرز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید