تعصب نژادی به دنیای روبات ها رسید

به گزارش مجله سرگرمی، مطالعات آزمایشگاه فناوری نیوزلند نشان می دهد که بیشتر مردم میان روبات های سفید و سیاه تفکیک قائل شده و برای روبات های سفید احترام بیشتری قائل هستند.

تعصب نژادی به دنیای روبات ها رسید

مطالعات صورت گرفته که اخیرا توسط دانشگاه کانتربری نیوزلند منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته، نشان می دهد که رنگ روبات ها تبدیل به کلیشه هایی اجتماعی شده اند که نوع رفتار یک انسان با روبات را مشخص می نماید. به گفتته محققان، تعصب در برابر روبات های سیاه پوست از تعصب ناشی از آمریکایی آفریقایی تبار نشأت گرفته و در اندک زمانی در تعامل با روبات های رنگین پوست خود را نشان داده است.

این در حالی است که اغلب کاربران با روبات های شبیه به رنگ پوست خود بیشتر ارتباط برقرار نموده و اعتماد می نمایند. به طور مثال کاربران سفید پوست ترجیح می دهند یک روبات سفید پوست را برای فرزند خود انتخاب نمایند تا کار اموزش را با خیال راحت به ان بسپارند. در مقابل نیز کاربران سفید پوست به روبات هایی با رنگی تیره بیشتر اعتماد می نمایند.

این موضوع نگرانی بسیاری از محققان نیوزلندی را برانگیخته و همین امر نیز زمینه تغییر نگرش انسان ها نسبت به نژادپرستی و تعصب در دنیای روبات ها را کلید زده است. آن ها در آزمایش های متعددی وجود تعصب در روبات های سیاه و تحسین نسبت به روبات های سفید پوست را به اثبات رسانده و خواهان تنوع نژادی در طراحی و ساخت روبات ها شدند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر بیشتر روبات ها با رنگی سفید طراحی و ساخته می شوند؛ همین امر نیز بر تعصب نژادی در دنیای روبات ها دامن می زند. محققان نیوزلندی امیدوارند سازندگان روبات به این موضوع مهم توجه نشان داده و روبات ها را بدون تعصب نژادی طراحی نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35484

به "تعصب نژادی به دنیای روبات ها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعصب نژادی به دنیای روبات ها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید