خبرنگاران سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - رئیس ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری گفت: به دلیل وقوع پدیده سیل اخیر، مقالات و موضوعات سخنرانانی های ششمین کنفرانس ملی مدیریت شهری با موضوع آنالیز مخاطرات طبیعی و سیل اخیر خواهدبود.

خبرنگاران سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود

محمد رضا کاویان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران اظهار کرد: در حاشیه ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری، پنجمین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان دانشگاه نیز برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این کنفرانس به گونه ای طراحی شده تا مدیران و دانشگاهیان تجربیات خود را به یکدیگر ارائه دهند تا مسئولان کشور از مطالب ارائه شده استفاده نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اضافه نمود: این کنفرانس به بحران های طبیعی مثل آتش سوزی، سیل، زلزله، ریزگردها و خشکسالی می پردازد که مدیریت شهری را با چالش های مختلف رو به رو می نماید.

رئیس کنفرانس بیان کرد: محورهای کنفرانس در حوزه مهندسی عمران شامل مخاطرات طبیعی، بحران های انسان ساز (سیل، زلزله، آتش سوزی و آلودگی)، طراحی پایدار (سازه و ژئوتکنیک، آب، خاک و محیط زیست)، حمل و نقل و کاهش کیفیت ساختمان و همچنین در محور معماری روش ارتقا کیفیت بر زیست پذیری شهری، کیفیت معماری و ارزش های شهرها، میراث های تاریخی، صنعتی و مدرن مطرح است.

وی با اشاره به ضرور توجه به حوزه مدیریت شهری بیان کرد: مدیریت فرهنگی فضاهای شهری، مدیریت شهری توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، نسل جدید شهر ها، تامین منابع پایدار شهرداری ها، مدیریت پسماند، ارتقا کیفیت خدمات و یکپارچگی در نظام مدیریت شهری از دیگر محور های طرح شده در کنفرانس است.

رئیس کنفرانس مهندسی عمران اظهار کرد: 350 مقاله به کنفرانس ارائه شده است که 40 درصد آنها 140 عدد مورد پذیرش قرار گرفته است.

کاویان پور خاطر نشان کرد: کنفرانس روز های 23 خرداد ماه امسال و به مدت دو روز برگزار می گردد که در روز اول سخنرانان اصلی تجربیات خود را در زمینه مدیریت شهری ارائه می دهند و در روز دوم کارگاه و میزگرد های تخصصی با موضوع سیل برگزار می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی توضیح داد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه های مختلف تهران اعم از صنعتی شریف، امیر کبیر و شهرداری تهران، وزارت راه و شهر سازی، انجمن انبوه سازان و نظام مهندسی در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر طوسی برگزار می گردد./

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27260

به "خبرنگاران سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل اخیر مهمترین موضوع کنفرانس ملی مهندسی عمران خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید