خبرنگاران شورای امنیت روسیه با موضوع ادلب تشکیل شد

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اعضای شورای امنیت این کشور درباره اوضاع سوریه بویژه شرایط متشنج منطقه ادلب گفت وگو کرد.

خبرنگاران شورای امنیت روسیه با موضوع ادلب تشکیل شد

پایگاه اینترنتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و اعضای شورای امنیت بطور مشروح درخصوص اوضاع پیرامون استان ادلب گفت وگو کردند.

در این نشست در رابطه با متشنج شدن اوضاع این منطقه سوریه که بر اثر تحرکات تروریست ها و حملات آنها علیه ارتش سوریه بوجود آمده است، بشدت ابراز نگرانی شد.

در این نشست خاطرنشان شد که با موافقت روسیه و بر اساس درخواست این کشور در منطقه ادلب مقرهای بازرسی ارتش ترکیه ایجاد شد که کنترل اعمال ستیزه جویان، جلوگیری از تحرکات تروریست ها و هشدار دهی در مورد اقدامات خصمانه آنها علیه نظامیان روسیه جزو اهداف بوده است اما نظامیان ترکیه از عهده انجام این وظایف برنیامدند.

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها به شدت افزوده است.

شرکت کنندگان در نشست شورای امنیت روسیه خاطرنشان کردند که در جریان عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی، طرف روسی تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت نظامیان ترکیه در مقرهای بازرسی را بکار بست.

هیچ یک از نظامیان ترک در این مقرهای بازرسی نه فقط آسیب ندید بلکه در خطر هم قرار نگرفت. حادثه ای که منجر به کشته شدن نظامیان ترکیه شد در منطقه ای صورت گرفت که تروریست ها حمله کردند.

گفتنی است روز گذشته کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزاویه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفته است که دستکم 34 نظامی ترکیه کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

در نشست شورای امنیت روسیه همچنین گفته شد که نظامیان ترکیه در منطقه امن ادلب در خارج از محدوده مقرهای بازرسی نباید حضور می یافتند.

علاوه بر این اعضای شورای امنیت روسیه در مورد فعالیت گروه عملیاتی بین سازمانی روسیه در انکارا نیز گفت وگو کردند که با طرف ترکیه ای برای کاهش تنش ها در ادلب مذاکره می کند و ابراز امیدواری شد که دولت ترکیه تمام تدابیر لازم برای تامین امنیت سازمان های روسیه و اتباع روسی در این کشور بکار گیرد.

امروز همچنین مساله ادلب و اوضاع سوریه در گفت وگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش وزارت خارجه روسیه در مرکز توجه دو طرف، مسائل مرتبط با حل و فصل اوضاع سوریه و لیبی مطابق با توصیه های شورای امنیت قرار داشت.

برخی مسائل در روابط روسیه و اتحادیه اروپا نیز در این گفت وگوی تلفنی مطرح شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72946

به "خبرنگاران شورای امنیت روسیه با موضوع ادلب تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شورای امنیت روسیه با موضوع ادلب تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید