خبرنگاران مقاومت فرمانداران برخی ایالت های آمریکا در برابر بازگشایی اقتصاد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- برخی ایالت های آمریکا که فرماندار آنها از حزب دموکرات است، با وجود اصرار و فشار دونالد ترامپ برای ازسرگیری فعالیت های اقتصادی، به علت کمبود کیت آزمایش کرونا و هراس از اوج گیری دوباره بیماری کووید-19، با نظر او همچنان مخالفت می کنند.

خبرنگاران مقاومت فرمانداران برخی ایالت های آمریکا در برابر بازگشایی اقتصاد

تارنمای دیلی میل روز سه شنبه به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن نوشت: برخی ایالات ها که فرماندار جمهوریخواه دارند مانند جورجیا و تنسی، ضمن کاهش محدودیت ها، اعلام کرده اند اقدامات بیشتری برای بازگشایی و ازسرگیری فعالیت های اقتصادی، اجرا خواهند کرد.

اما جرد پولیس فرماندار دموکرات ایالت کلرادو گفته، به شرطی از هفته آینده مقررات قرنطینه خانگی را لغو خواهد کرد که فاصله گذاری اجتماعی دقیق و سختگیرانه و دیگر اقدامات و تدابیر حفاظتی فردی ادامه یابد.

فرمانداران بسیاری از ایالت های آمریکا با گلایه از کمبود تجهیزات و امکانات مورد نیاز آزمایش کرونا، هشدار داده اند در صورت بازگشایی فعالیت های اقتصادی، با توجه به اینکه افراد بدون نشانه های بیماری نیز می توانند ویروس آن را پخش کنند، ممکن است با هجوم موج دوم همه گیری کرونا روبه رو شوند.

اما ترامپ در صفحه توئیتر خود از چپ های افراطی و دموکرات هیچ کاره شکایت کرد که به بهانه کمبود کیت آزمایش کرونا، دست به بازی سیاسی بسیار خطرناکی زده اند.

این در حالیست که شرکت بوئینگ و یک کارخانه تولیدکننده تجهیزات سنگین آمریکا همزمان با دورنمای تیره اقتصادی و سقوط بی سابقه بهای نفت تولیدی ایالات متحده به زیر صفر و به دنبال آن بازاهای سهام این کشور، از روز دوشنبه فعالیت را از سرگرفته اند.

بر اساس تازه ترین آمار، این بیماری همه گیر جهانی تا به امروز بیش از 170 هزار تن جان باخته اند.

در حالی که آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد شمار فوتی های آمریکا از 42 هزار تن فراتر رفته، ترامپ در منازعه ای سیاسی، در ایالت های تحت رهبری فرمانداران دموکرات، با تحریک تظاهرکنندگانی که تصور می کنند اقدامات رفع قرنطینه با کندی انجام می شود، ازسرگیری فعالیت های اقتصادی را ترغیب می کند.

2023

23

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87377

به "خبرنگاران مقاومت فرمانداران برخی ایالت های آمریکا در برابر بازگشایی اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقاومت فرمانداران برخی ایالت های آمریکا در برابر بازگشایی اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید