در همان روز اول از پیمان ترانس- پاسیفیک خارج می شویم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ گفت روزی که اداره امور را به دست بگیرد آمریکا را از موافقتنامه تجاری مشارکت ترانس پاسیفیک (مشارکت دو سوی اقیانوس آرام) خارج خواهد نمود.

در همان روز اول از پیمان ترانس- پاسیفیک خارج می شویم

ترامپ در پیامی ویدئویی به منظور تشریح اولویت های خود برای 100 روز نخست ریاست جمهوری اش اضافه نمود:از تیم انتقال قدرت خودم خواسته ام فهرستی از اقدامات را تهیه کند که ما می توانیم در روز نخست برای احیای قوانین و بازگرداندن شغل هایمان انجام دهیم. درمورد تجارت باید بگویم که من از پیمان مشارکت تجاری ترانس پاسیفیک خارج خواهم شد زیرا این پیمان برای کشور ما فاجعه بار است. من در عوض در خصوص موافقتنامه های تجاری عادلانه و دوجانبه مذاکره خواهم کرد که می تواند برای آمریکا اشتغالزایی کند.

دولت باراک اوباما، پس از سال ها مذاکرات در سطوح مختلف با 11 کشور دیگر، برای دستیابی به این پیمان به توافق رسیدند، اما کنگره ، هرگز آن را تصویب نکرد و اوباما نیز سرنوشت آن را به رئیس جمهوری بعدی سپرد.

ترامپ اکنون می گوید: در خصوص مسائل تجاری، من به هم پیمانان اطلاع خواهم داد که قصد داریم از پیمان ترانس- پاسیفیک که یک فاجعه بالقوه برای ما است، خارج شویم.

ترامپ در عین حال گفته است به جای پیمانی چند ملیتی، واشنگتن به امضای توافقنامه های دو طرفه و عادلانه با کشورهای دیگر، برای بازگرداندن مشاغل و صنایع به خاک آمریکا اقدام خواهد نمود.

ایالات متحده آمریکا، استرالیا، برونئی، شیلی، مالزی، مکزیک، کانادا، ژاپن، نیوزلند، پرو، سنگاپور و ویتنام، طرف های پیمان ترانس- پاسیفیک بودند.

این توافق، استانداردهای تجاری مشترکی ایجاد نموده و از موانع داد و ستد می کاهد. گفته شده بود این پیمان از اقدامات مهم تجاری دولت اوباما برای مقابله با قدرت فزاینده چین نیز به شمار می رفت.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52737

به "در همان روز اول از پیمان ترانس- پاسیفیک خارج می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در همان روز اول از پیمان ترانس- پاسیفیک خارج می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید