دیدار جین بیک اف با اعضای دولت موقت قرقیزستان در سال 2010

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور قرقیزستان قرار است یا اعضای دولت موقت این کشور در سال 2010 دیدار و پیرامون مسائل مهم این کشور مذاکراتی را صورت دهد.

دیدار جین بیک اف با اعضای دولت موقت قرقیزستان در سال 2010

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سورانبای جین بیک اف رئیس جمهور قرقیزستان از اعضای دولت موقت این کشور در سال 2010 برای مذاکره دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، اعضای دولت موقت قرقیزستان در سال 2010 دعوت رئیس جمهور این کشور را پذیرفته و قرار است این دیدار در تاریخ 14 سپتامبر در اقامتگاه دولتی موسوم به آلا ارچا صورت گیرد.

در حال حاضر موضوع های مورد آنالیز سیاستمداران بانفوذ قرقیزستان اعلام نشده و احتمالا آنان تحولات اخیر از جمله بازداشت الماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق این کشور را مورد بحث قرار خواهند داد.

رزا آتونبایوا رئیس جمهور اسبق، اموربیک تکی بایف رئیس سابق حزب پارلمانی آتامکین، تمیر ساریف نخست وزیر اسبق، اعظیم بیک بیک نظراف دادستان کل اسبق، امی بیک کپتاگایف استاندار اسبق استان ایسیک کول، دوشنکول چاتان اف دادستان کل اسبق، اسماعیل عیسی کاف وزیر دفاع سابق و الماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق اعضای دولت موقت 2010 هستند.

آتامبایف به این دیدار دعوت نشد زیرا وی با دولت فعلی قرقیزستان درگیر شده و در حال حاضر در بازداشت موقت کمیته امنیت ملی واقع شده است.

دولت موقت پس از انقلاب سال 2010 و سرنگونی قرمان بیک باقی اف رئیس جمهور اسبق تشکیل شد.

پس از سرنگونی دولت باقی اف گروههای اپوزیسیونی به قدرت رسیدند و آتونبایوا را به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب کردند، وی در سال های 2010 تا 2011 حکومت کرد.

انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان در سال 2011 برگزار گردید و در آن آتامبایف پیروز شد.

انتهای پیغام/.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44455

به "دیدار جین بیک اف با اعضای دولت موقت قرقیزستان در سال 2010" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار جین بیک اف با اعضای دولت موقت قرقیزستان در سال 2010"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید