ذبح غیربهداشتی در کنار جاده ها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/اردبیل در آستانه عید سعید قربان ذبح غیربهداشتی در کنار جاده ها نگرانی ها را تشدید نموده است.

ذبح غیربهداشتی در کنار جاده ها

در حالی که مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل پیش تر اعلام نموده بود بساط کشتارگاه های محلی و روستایی و کنارجاده ها به زودی برچیده می گردد اما با نزدیک شدن به روزهای عید قربان نه تنها این مکان ها کاهش نیافته بلکه بر تعداد این واحدها نیز افزوده شده است.

در حالی که علایم بیماری تب کریمه کنگو در کنار بیماری کرونا سلامت عموم مردم را تهدید می نماید، به نظر می رسد دامپزشکی نتوانسته اکیپ ها و فعالیت های خود را گسترش داده و جلوی این امر را بگیرد و روز به روز بر تعداد این کشتارهای محلی با چشم پوشی از موازین بهداشتی افزوده شده است.

در کنار کشتار دام به شکل غیراصولی در کنار جاده ها و مناطق شهری و روستایی که خونابه های جمع شده از این کشتار بوی تعفن را در مناطق مختلف شهری آزاردهنده نموده است جالب اینکه بعضی از قصابی ها نیز این دام های بدون مهر دامپزشکی را به قیمت پائین تر از بازار رسمی به فروش می رسانند و که هیچ اطمینانی به سلامت این دام ها نیست.

این شرایط نامناسب نه تنها به چهره گردشگری استان و جهتها و مناطق گردشگر پذیر لطمه وارد نموده بلکه اعتماد و اطمینان عمومی را به مصرف گوشت سالم مخدوش نموده که در این بین بعضی کبابی ها نیز از این فرصت سوءاستفاده نموده و کباب با گوشت تازه ذبح شده به مردم عرضه می نمایند و این در حالی است که طبق تاکید مراکز بهداشت باید از کشتار دام 24 ساعت بگذرد تا قابل عرضه در قالب های متعدد خوراکی باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در حالی در اردیبهشت ماه سالجاری خبر از برچیده شدن بساط کشتار غیربهداشتی در آراللو خبر داده بود که به رغم عدم موفقیت در این بخش در جهت جاده سردابه که یک جهت گردشگری است و عموما گردشگر های وارد شده به اردبیل برای حضور در منطقه گردشگری سردابه از این جهت عبور می نمایند، نیز بساط کشتارهای غیرمجاز توسط قصابی های محلی گگردده شده دریغ از اندکی نظارت و بازرسی که بتواند بر صحبت های اردیبهشت ماه مدیر کل دامپزشکی اردبیل صحه بگذارد.

خبرگزاری خبرنگاران طی روزهای اخیر با درخواست مصاحبه از روابط عمومی دامپزشکی اردبیل خواهان توضیحات مدیران این مجموعه دراین حوزه شده بود که متاسفانه با توجیه غیرمنطقی در عدم اطلاع رسانی روبرو شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102993

به "ذبح غیربهداشتی در کنار جاده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذبح غیربهداشتی در کنار جاده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید