رقابت داغ گوشی های هوشمند بر سر دوربین سلفی

به گزارش مجله سرگرمی، گلکسی A80 سامسونگ که اخیراً معرفی شده، از ویژگی خاصی بهره می برد؛ در این گوشی، دوربین های اصلی با چرخیدن به دوربین سلفی تبدیل می شوند. تعبیه دوربین سه گانه در پنل پشتی مشخصه جدیدی به حساب نمی آید و حتی گوشی هوشمندی مانند هواوی P30 پرو که اخیراً روانه بازار شد، مجهز به دوربین چهارگانه است. اما ویژگی منحصربه فرد گلکسی A80 این است که دوربین های اصلی می توانند به عنوان دوربین سلفی هم انجام وظیفه نمایند. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که گلکسی A80 اگر در این زمینه اولین نباشد، حداقل یکی از اولین گوشی هایی است که از سه دوربین به عنوان دوربین سلفی بهره می برد.

رقابت داغ گوشی های هوشمند بر سر دوربین سلفی

در همین زمینه، باید به کوشش های شرکت هایی مانند ال جی و شیائومی هم اشاره کنیم که قصد دارند گوشی های مجهز به دوربین سلفی سه گانه را روانه بازار نمایند و به نظر می رسد شرکت های سازنده حالا برای دوربین های سلفی مشغول رقابت همه جانبه هستند.

چرا دوربین سلفی سه گانه؟

دوربین سه گانه گلکسی A80 از یک دوربین اصلی قدرتمند و سنسور سه بعدی و دوربین مجهز به لنز اولترا واید تشکیل شده است. سنسور سه بعدی می تواند حالت بوکه را با کیفیت زیادی برای عکس های سلفی امکان پذیر کند و دوربین اولترا واید هم می تواند زاویه بیشتری را پوشش دهد تا مثلاً برای ثبت سلفی های دسته جمعی با مسئله ای روبرو نشوید.

به نظر می رسد دیگر شرکت ها هم برای دوربین سلفی سه گانه گوشی های خود از همین ترکیب استفاده نمایند زیرا چنین رویکردی تقریباً تمام احتیاجها را پوشش می دهد. برخلاف دوربین های اصلی، دوربین سلفی معمولاً از فلش بهره نمی برد و بسیاری از گوشی های مدرن، مانند هواوی P30، در محیط تاریک اگر بخواهند سوژه را کمی روشن تر نمایند، برای لحظه ای کوتاه در نمایشگر نور سفیدرنگ را نمایش می دهند.

آیا عکس های سلفی این قدر مهم هستند؟

بسیاری از کاربران به دنبال عکس های سلفی فوق العاده نیستند؛ اما از طرفی دیگر هم تعداد زیادی از کاربران به دوربین های چهارگانه، تراشه های بسیار سریع و عمر باتری بسیار زیاد احتیاجی ندارند و به همین خاطر، در دنیای تکنولوژی و به خصوص گوشی های هوشمند، احتیاج کاربران موضوعی است که هر کسی دیدگاه خود را در رابطه با آن مطرح می نماید. البته نباید کتمان کنیم که بسیاری از کاربران چه برای شبکه های اجتماعی و چه برای کارهای دیگر، مرتباً از دوربین سلفی استفاده می نمایند و دوربین سلفی سه گانه مورد توجه چنین افرادی قرار می گیرد.

عکس های سلفی به نوعی هویت کاربر را خلق یا تعریف می نمایند و اگر دوربین های سلفی برای این موضوع ابزارهای بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند، پس آن ها راه های بیشتری برای ابراز خود خواهند داشت. در این زمینه، دوربین اولترا واید تا حد زیادی می تواند مثمر ثمر واقع گردد؛ به خصوص برای کاربرانی که مثلاً در دورهمی های محبت آمیز شرکت می نمایند و می خواهند عکس سلفی مربوط به این دورهمی ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

بهره گیری گوشی ها از دوربین 100 مگاپیکسلی اصلا ایده خوبی نیست

سخن آخر

دوربین سه گانه گلکسی A80 بر بخش کشویی گوشی سوار شده که علاوه بر این با چرخیدن به دوربین سلفی بدل می گردد؛ این یعنی بخش های متحرک زیادی در این گوشی وجود دارد که احتمال خرابی آن ها هم بعد از مدتی استفاده تا حد زیادی افزایش می یابد. البته بهره گیری از قطعات متحرک می تواند هوای تازه ای برای صنعت گوشی های هوشمند به ارمغان بیاورد و در این زمینه می توانیم به گوشی های تاشو اشاره کنیم. در همین رابطه، دوربین های پاپ آپ و مکانیزم کشویی گوشی ها می توانند قدم اول شرکت ها در راستای بهره گیری از قطعات متحرک در گوشی های هوشمند باشند. علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای این رویکرد، حذف بریدگی نمایشگر و افزایش نسبت نمایشگر به بدنه است.

اگر شرکت ها می خواهند هم نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش دهند و هم تعداد دوربین های سلفی را بالا ببرند، باید راهکار های نوآورانه ای برای جایگزینی دوربین های سلفی ارائه دهند. به عنوان مثال پتنتی که ال جی برای دوربین سلفی سه گانه ثبت نموده، این دوربین ها در بریدگی بسیار عریضی تعبیه شده اند که این نوع طراحی بسیار قدیمی و بدقیافه است و شرکت ها باید این نوع طراحی ها را رها نمایند.

تا حالا شاهد روینمودهای مختلف شرکت ها در قبال این موضوع بوده ایم. مثلاً گلکسی A80 از طراحی پیچیده چرخشی برای دوربین ها استفاده نموده، اوپو Find X مبتنی بر طراحی کشویی است و وان پلاس 7 هم که به زودی معرفی می گردد، از دوربین سلفی پاپ آپ بهره می برد. در هر صورت شرکت ها باید در این زمینه نوآورانه عمل نمایند تا در نهایت بهترین گزینه ها تعیین شوند.

از دیگر طراحی شرکت ها می توانیم به گوشی مفهومی Axon V شرکت ZTE اشاره کنیم که دوربین سلفی در بخش کشویی کنار گوشی واقع شده است و همچنین اوپو رینو هم دوربین سلفی را در بخش پاپ آپ مثلث شکل تعبیه نموده است. شیائومی که چند سال قبل سابقه تعبیه دوربین سلفی در پایین نمایشگر را دارد، پتنتی ثبت نموده که در آن بار دیگر شاهد قرارگیری دوربین سلفی در پایین نمایشگر هستیم.

دوربین سلفی به شرکت های سازنده اجازه می دهد که طراحی شاخصی را برای گوشی های خود ارائه نمایند و با توجه به ایده های مختلفی که می توان برای این موضوع عملی کرد، در حال حاضر شاهد رقابت داغ شرکت ها برای این موضوع هستیم.

دوربین پاپ آپ بهترین راهکار برای کاهش حاشیه های نمایشگر است

منبع: Tech Radar

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21412

به "رقابت داغ گوشی های هوشمند بر سر دوربین سلفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت داغ گوشی های هوشمند بر سر دوربین سلفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید