سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی یابد

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نخواهد داشت؛ چراکه سهمیه نیم سال اول نیز مصرف نشده است و این سهمیه نیز به طور کامل به سهمیه نیم سال دوم اضافه خواهد شد تا بازار ارس با مشکل خاصی در سال 97 روبرو نشود.

سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی یابد

به گزارش خبرنگاران، احد نصرتی گفت: سهمیه نیم سال دوم منطقه آزاد ارس برای کالای مسافر حداکثر تا اواسط شهریورماه معین و اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نگرانی هایی در زمینه لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، اضافه کرد: مقرر گردیده تا کالاهای ممنوعه وارداتی نیز در هیات دولت مورد آنالیز مجدد قرار گیرد و اصناف شاغل در ارس بتوانند با ارز آزاد اقلام مورد احتیاج خود را وارد نمایند.

وی با بیان این که در زمینه کالای همراه مسافر و اقتصاد فروشگاهی ارس هیچ گونه عقب نشینی نخواهیم داشت، توضیح داد: تاکید مدیرعامل منطقه آزاد ارس، بر برطرف مشکلات اصناف باعث خواهد شد تا مشکلی در نیم سال دوم نداشته باشیم.

نصرتی ادامه داد: نوردوز و خداآفرین را نیز در زمینه کالای همراه مسافر به جلفا اضافه نموده ایم تا این بخش های منطقه آزاد ارس نیز بتوانند از این امکانات استفاده نمایند.

وی گفت: سیاست انقباضی برای واردات و مدیریت هدفمند واردات از سیاست های کلی کشور محسوب می گردد و سهمیه بندی ورود کالای همراه مسافر نیز بر اساس این سیاست ها اعمال می گردد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: منطقه آزاد ارس از سال 95 سیاست کاهش را اعمال نموده است؛ به طوری که 172 میلیون دلار کالای وارداتی همراه مسافر در سال 95 به حدود 122 میلیون دلار در سال 96 کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که سیاست اصلی سازمان منطقه آزاد ارس برای کاهش واردات، فراوری کالاهایی است که قبلا از خارج از کشور تامین می شد، گفت: برای نمونه در زمینه البسه، از شرکت های داخلی و خارجی برای فراوری البسه و تشکیل نمایندگی فراوری حمایت می گردد.

نصرتی اظهار داشت: هم اکنون برخی شرکت ها و فراوری نماینده های البسه توانسته اند برندهای خارجی و داخلی را در ارس فراوری نموده و باعث کاهش واردات این اقلام شوند.

وی اضافه کرد: حمایت از فراوری تنها به صنعت محدود نیست و فراوری محصولات کشاورزی و مواد اولیه نیز جزو سیاست های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر این که منطقه آزاد ارس در زمینه راه اندازی پنجره کالای گمرکی با در نظر دریافت کالای همراه مسافر در بین مناطق آزاد کشور، پیشتاز است، گفت: منطقه آزاد ارس از فروردین ماه آماده اجرای طرح پنجره جامع گمرکی برای کالای همراه مسافر است و ارس اولین منطقه ای است که آماده اجرای این سیستم گردیده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1220

به "سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید