ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بگذارد

به گزارش مجله سرگرمی، تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از سیاست های آمریکا تأکید کرد، امکان ندارد ایران در چنین شرایطی با آمریکا مذاکره کند.

ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بگذارد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات ژاپنی به این کشور سفر کرده است، در پایان دیدارهای خود با مقامات ارشد ژاپنی از جمله نخست وزیر شینزو آبه، در مصاحبه با خبرنگاران ژاپنی به سؤالات آنها در خصوص تنش های اخیر بین ایران و آمریکا پاسخ گفت.

ظریف در پاسخ به این سؤال خبرنگاران ژاپنی که آیا ایران قصد دارد در خصوص مسائلی همچون تبادل زندانیان با آمریکا مذاکره کند، تأکید کرد: خیر، هیچ امکانی برای مذاکره وجود ندارد. چنین مذاکره ای [مشخصاً در خصوص زندانیان] دیگر در دستور کار نیست زیرا آمریکا پیش شرط های کلی و نامربوطی را در این زمینه وضع کرده است. آمریکا اصلاً در جایگاهی نیست که بخواهد برای ایران پیش شرط بگذارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سپس در خصوص تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: این اولین بار در تاریخ است که یک کشور زورگو به همه کشورهای دیگر، حتی کشورهای مهم جهان، می گوید که اگر خواسته های من را اجرا نکنید، شما را تنبیه خواهم کرد. شما فرد زورگویی را در نظر بگیرید که سر یک چهارراه ایستاده و به همه می گوید اگر از چراغ قرمز رد نشوید، شما را کتک خواهم زد. این دقیقاً همان چیزی است که آمریکا امروز به سایر کشورها می گوید.

ظریف درباره برجام نیز خاطرنشان کرد: باید در اینجا تأکید کنم که همه طرف های برجام باید جوابگوی ناکامی ها مستمر خود در عمل به تعهداتشان در برجام باشند. متأسفانه اروپا در حالی که به صورت کلامی از برجام حمایت می کند، هنوز قادر نبوده گامی عملی در راستای حمایت از برجام بردارد. متأسفانه شرکای ژاپنی ما [که البته جزو طرف های رسمی برجام نیستند] نیز اقدامی در این راستا صورت نداده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان که در این هفته به منظور مذاکرات دیپلماتیک با مقامات کشورهای ترکمستان، هند و ژاپن به این کشورها سفر کرده است، فردا [جمعه] برای مذاکره با مقامات چینی از توکیو راهی پکن خواهد شد.

310311

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23966

به "ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای ایران شرط بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید