موزه ملی قطر پس از 18 سال افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، موزه ملی قطر پس از 18 سال و صرف هزینه 434 میلیون دلاری با معماری مدرن در قلب شهر دوحه افتتاح شد.

موزه ملی قطر پس از 18 سال افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، موزه ملی قطر که با الهام از رز صحرایی توسط ژان نوول معمار نامدار فرانسوی طراحی شده است و یکی از چشمگیرترین سازه ها در میان ساختمان هایی است که در طول چند سال اخیر در کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2022 ساخته شده است.

ورودی این موزه را 114 مجسمه فواره ای در یک دریاچه به طول 900 متر تشکیل می دهد و سقف منحنی موزه ملی قطر را که شبیه به یک پازل بسیار بزرگ است را 76 هزار پنل در 3600 شکل و اندازه متفاوت تشکیل داده است.

ساختمان این موزه یکی از اولین بناهایی است که مسافران با ورود به فرودگاه پایتخت قطر مشاهده می نمایند. ژان نوول معمار این بنا نیز عنوان نموده است: این ساختمان باید یک نماد باشد و بنابراین باید صندلی و وقار بسیار بالایی داشته باشد و نمی تواند ساختمانی با طراحی ضعیف باشد. هدف ما ساخت بنایی نمادین و ایجاد یک جاذبه گردشگری بوده است.

این معمار فرانسوی دو سال پیش نیز طراحی موزه لوور در کشور همسایه و رقیب یعنی امارات متحده عربی را بر عهده داشت.

موزه ملی قطر علاوه بر ارزش های معماری و فرهنگی یک بیانیه سیاسی نیز از سوی قطری ها محسوب می گردد و به جمع بناهای شکوهمند در این کشور از جمله کتابخانه ملی و موزه هنرهای اسلامی اضافه شده است.

بازدیدنمایندگان از موزه ملی قطر با گذر از گالری های دائمی این موزه با تاریخچه کشور قطر از دوران قبل از تاریخ تا دوران مدرن و تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان آشنا می شوند و برای تماشای کل موزه احتیاج به پیاده روی 1.5 کیلومتری دارند.

تاریخ طبیعی صحرای قطر و خلیج فارس، آثار تاریخی به جامانده از بادیه نشین ها، نمایشگاه های تاریخی از جنگ های قبیله ای، و ایجاد کشور قطر و در نهایت کشف نفت و دوران مدرن از جمله بخش های موزه ملی قطر هستند که شامل 8 هزار شی ء باستانی، المان های معماری، میراث های خانوادگی، انواع بافت ها و منسوجات و لباس ها، جواهرات، هنرهای تزئینی، کتاب و اسناد تاریخی می گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17721

به "موزه ملی قطر پس از 18 سال افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی قطر پس از 18 سال افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید