نخست وزیر الجزایر مخالفان را به گفت وگو فراخواند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - نورالدین بدوی نخست وزیر الجزایر امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی مخالفان را به گفت و گو فرا خواند.

نخست وزیر الجزایر مخالفان را به گفت وگو فراخواند

به گزارش خبرنگاران، بدوی همه الجزایری ها را به اتحاد به منظور ساختن یک کشور جدید دعوت کرد و بر لزوم خویشتن داری همه مردم این کشور و شکستن همه موانع شک و تردید تاکید نمود.

تارنمای رأی الیوم ضمن اعلام این مطلب به نقل از بدوی اضافه کرد: هم اکنون الجزایر دچار شرایط خاصی شده است. ما باید شهدای الجزایر را که باعث بازگشت امنیت و ثبات به کشور شدند، را نصب العین خود قرار دهیم.

وی بر آمادگی خود جهت شنیدن سخنان همگان و گفت وگو با الجزایری ها تاکید نموده و گفت: بوتفلیقه رئیس جمهور حرکت مردمی در الجزایر را در سطح بالایی درک کرد و کناره گیری اش از نامزدی پست ریاست جمهوری دال بر همین امر است.

نخست وزیر الجزایر از تشکیل دولت جدید تکنوکرات با حضور جوانان دختر و پسر الجزایری و تمامی جریان های سیاسی در آن اطلاع داد.

الجزایر در روزهایی که خاورمیانه و شمال آفریقا درگیر تحولات موسوم به بهار عربی بود از پیامدهای آن برکنار ماند اما اکنون شاهد رویدادهایی است که می تواند فصلی منحصر به فرد را برای الجزایری ها رقم بزند.

اعتراضات خیابانی در الجزایر که از اوایل اسفندماه آغاز شد، طی روزهای اخیر نتایجی چشمگیر را برای معترضان به بار آورده است.

نقطه آغاز این تحولات، نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر برای انتخابات 18 آوریل (بیست ونهم فروردین ماه سال آینده) بود که اینک برگزاری آن در وضعیتی مبهم واقع شده است.

بوتفلیقه که از سال 1999 میلادی ریاست جمهوری الجزایر را در دست دارد، چند هفته پیش برای بار پنجم نامزدی خود را برای ادامه تصدی این سمت اعلام داشت و این نقطه آغاز اعتراضاتی شد که همچنان ادامه دارد.

مهمترین خواسته معترضانی که گسترش فساد و نابسامانی های مالی نظیر فقر و بیکاری را نیز غیرقابل تحمل می دانند، کناره گیری قطعی بوتفلیقه از قدرت است؛ رهبری که 20 سال پیش به دلیل توفیق در سرانجام دادن به یک دهه جنگ داخلی با ده ها هزار قربانی به چهره ای محبوب و قابل احترام برای بسیاری از الجزایری ها مبدل شد اما طی دست کم پنج سال گذشته به دلیل اوضاع نامساعد جسمانی بیشتر سایه ای از یک رئیس دولت بوده است.

میدانداری جوانان الجزایری در اعتراضات اخیر که حافظه تاریخی آنان کمتر تحت تاثیر این هراس عمومی قرار گرفته از عواملی بود که سبب شد تا تجمعات ادامه یابد، ضمن اینکه بنا به دلایل گوناگون میان کنشگران سیاسی، دانشجویان، وکلا، اتحادیه های کارگری و کارفرمایی، بخش هایی از نیروهای پلیس و ... نوعی انسجام و همگامی برای پیشبرد مسالمت آمیز اعتراضات پدیدار شد تا الجزایر پس از گذشت حدود هشت از از بروز بهار عربی در شمال آفریقا و بخش هایی از خاورمیانه عربی، فصلی تازه و منحصر به فرد را در این روزها تجربه کند.

خاورم ** 1487 **1663**

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15929

به "نخست وزیر الجزایر مخالفان را به گفت وگو فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر الجزایر مخالفان را به گفت وگو فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید