نگاهی به خودروهای برقی از گذشته تا به امروز

به گزارش مجله سرگرمی، فراوری خودروهای برقی تاریخ بسیار طولانی دارد و حتی می توانیم بگوییم از یک قرن پیش و قبل از خودروهای بنزینی نیز در جهان فراوری شده اند. تا اینکه امروزه برندهای مطرح خودروسازی جهان محصولات قابل توجهی را به بازار عرضه می نمایند.

نگاهی به خودروهای برقی از گذشته تا به امروز

به گزارش خبرنگاران، با توجه به شرایط بد آلودگی آب وهوا و گرمایش جهانی کره زمین، توسعه خودروهایی که تأثیر مخربی بر محیط زیست ندارند، بسیار ارزشمند است.

در حال حاضر تقاضای افراد برای خرید خودروهای الکتریکی(EV) مبتنی بر موتورهای الکتریکی و خودروهای هیبریدی که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می نمایند، افزایش یافته است.

در بسیاری از تاریخچه های خودروهای الکتریکی سال 1834 یا 1835 به عنوان سال ظهور خودروهای الکتریکی ذکر شده است.

سال 1834 یا 1835 بود که توماس دیونپورت یک لوکوموتیو کوچک را که توسط دو آهنربای الکتریکی قدرت می گرفت، ساخت و از لوکوموتیو نیز در خطوط راه آهن استفاده می شد. در حالی که این یک نمونه اولیه برای اتومبیل ها نبود، این مدل به عنوان یک مدل تراموای شهری الکتریکی بود که چندین سال بعد و در قرن 21 بکار گرفته شد.

اوج شهرت خودروهای الکتریکی سال 1900 در نظر گرفته شده است. در آن موقع، خودروهای الکتریکی در حدود یک سوم خودروهای شهرهای عظیم آمریکا را در بر می گرفتند.

مزیت خودروهای الکتریکی در آن موقع این بود که آنها یک سواری بی سر و صدا را ارائه می دادند و روشن کردن آنها نیز آسان تر بود و تنها ویژگی منفی آنها این بود که استفاده طولانی مدت از آنها مقدور نبود چرا که شارژ آنها زود تمام می شد.

از سوی دیگر، خودروهای بنزینی نیز معایب و سر و صدای زیادی داشت اما مزیت آنها این بود که با هر بار سوخت گیری، مدت طولانی می شد از آن استفاده کرد. پس آنها تصمیم به توسعه خودرویی که هم مزایای خودرو الکتریکی و هم خودروی بنزینی را داشت، گرفتند. خودروهایی که با این ایده آنها توسعه دادند، خودروی هیبریدی(hybrid car) نام داشت.

فراز و نشیب های فراوری خودروهای برقی ادامه پیدا کرد تا اینکه در طول دهه 1970 خودروسازان بسیاری طرح های متفاوتی از خودروی الکتریکی ارائه دادند اما در میان آنها یک خودروی الکتریکی موسوم به سیتی کار(CitiCar) ساخت شرکت ونگارد سبرینگ(Vanguard-Sebring) انتخاب و در سال 1974 عرضه آن شروع شد.

سیتی کار جدا از مزیت های زیادی که داشت، معایبی هم داشت برای مثال این خودرو نمی توانست سرعتی بیش از 30 مایل در ساعت داشته باشد و با هر بار شارژ تنها قادر به طی کردن مسافتی تا حدود 40 مایل بود و برای همین نمی توانست خودروی مناسبی برای افراد اهل مسافرت باشد.

از آن موقع تا به امروز خودروهای برقی تغییرات زیادی نموده اند و پیشرفت های چشمگیری را شاهد بوده اند تا اینکه امروزه شرکت های خودروسازی برتر جهان محصولات مختلف خود در این زمینه به بازار عرضه نموده اند.

خودرو برقی تسلاموتورز

تسلا مدل 3 بدون شک یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای تمام الکتریکی، لوکس و قدرتمند در بازارهای جهانی به شمار می آید.

خودروی تسلا مدل S در حال حاضر در زمینه پیمایش جهت با یک بار شارژ در ایالات متحده پیشرو است. وبسایت تسلا توان طی جهت این خودرو را 373 مایل(600 کیلومتر) ذکر نموده است، اما ماسک می گوید خودروهایی که در حال حاضر فراوری می شوند قادر به پیمایش 380 مایل(611.5 کیلومتر) با یک بار شارژ هستند.

خودرو برقی هیوندا

خودرو برقی شرکت کره ای هیوندای موتور موسوم به i30 به پیشرانه یک لیتری T-GDI مجهز است که قادر است 118 اسب بخار قدرت فراوری کند.

در واقع برای i30 مدل 2020 دو پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری با 134 اسب بخار قدرت و دیگری پیشرانه 1/5 لیتری TGDI هیبریدی با 157 اسب بخار قدرت نیز در نظر گرفته شده است.

در نسخه اخیر این خودرو، نمای پشتی خودرو نیز بهبودهای قابل توجهی یافته است. همچنین، چراغ های عقب نیز همانند چراغ های جلویی به صورت Vشکل طراحی شده اند تا هماهنگی و تناسب بسیار بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

فراوری یک خودرو برقی با سرمایه گذاری جنرال موتورز

خودروی برقی خودران کروز اوریجین(Cruise Origin) با سرمایه گذاری جنرال موتورز فراوری می گردد.

کروز اوریجین یک خودروی برقی و خودران است، بنابراین با حذف شدن فرمان، پدال های گاز و ترمز و پنل روبه روی راننده، تمام کابین در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. تیم طراحی دو ردیف جایگاه با شرایط نشستن روبه رو برای این خودرو در نظر گرفته اند که کابین را بسیار جادار و راحت نموده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 80677

به "نگاهی به خودروهای برقی از گذشته تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به خودروهای برقی از گذشته تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید