نیازمند معرفی بازار سوغات صنایع دستی به زائران و گردشگران هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ما هیچگاه از بازار مستقلی در خصوص سوغات برخوردار نبودیم و معتقدیم هر گردشگری که به مشهد می آید باید این شهر را بشناسد. اما اگر برای سوغات مکان های مشخصی داشته باشیم و به گردشگر نیز اطلاع رسانی گردد، قطعا قدم بزرگی خواهد بود.

نیازمند معرفی بازار سوغات صنایع دستی به زائران و گردشگران هستیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدحسین مطیع در نشست زیارت نوروزی تحت عنوان سوغات در زنجیره گردشگری مشهد که در سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار گردید، با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی فعالیت هایی از جمله شهر جهانی گوهرسنگ ها بعد از وجود امام رضا(ع) در شهر مشهد توانست مهم جلوه کند، اظهار کرد: دریافت برندی تحت عنوان شهر جدید گوهرسنگ ها اقدام ساده ای نبود و با وجود رقبایی در این جهت، به ثمر رسید. شکل دریافت این جهت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود اما حفاظت و نگهداری از آن با سایر ارگان ها و دستگاه ها است.

وی ادامه داد: باید به این پرسش پاسخ داد که برای افزایش فروش صنایع دستی که 7درصد است، باید چه رویکردی دنبال گردد. برندسازی موردی نیست که تنها با حرف محقق گردد. همان طور که به عنوان مثال سنگ فیروزه توانست از سازمان ملی استاندار کد استاندار دریافت کند.

مطیع بیان کرد: گردشگران خارجی با مطالعه سوغاتی که قصد خرید آن را دارند، به عنوان مثال برای خرید صنایع دستی به شهر اصفهان، که شهر جهانی صنایع دستی است مراجعه می نمایند، چون می دانند مرکز آن کجاست و قطع به یقین سنگ فیروزه را از اصفهان خریداری نمی نمایند چون می دانند این سنگ در مشهد یافت می گردد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه از موارد مهمی که در مورد سوغات می توان به آن اشاره نمود، موضوع بازار است، گفت: ما هیچگاه از یک بازار مستقلی برخوردار نیستیم و بر این عقیده هستیم هر گردشگری که به مشهد می آید باید همه خیابان های این شهر را بشناسد. اما اگر برای سوغات مکان های مشخصی داشته باشیم و به گردشگر نیز اطلاع رسانی گردد، قطعا قدم بزرگی خواهد بود.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال یکی از مجتمع های گردشگری در مشهد از جمله مجتمع هایی است که از معماری سنتی برخوردار و کوشش بر این است کل سوغاتی های شهر مشهد مانند چرم، خوراکی و... در این مجتمع متمرکز گردد. اگر بتوانیم چند اقدام زیربنایی انجام دهیم و همکاری های مجموعه های دیگر را بطلبیم، خواهیم توانست در این حوزه پیروز عمل کنیم.

مطیع توضیح داد: در این میان از شهرداری خراسان رضوی تقاضا داریم بسته های تشویقی برای این نوع اقدامات درنظر بگیرند. اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در بحث تبلیغات و بسته بندی به میدان بیاید. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه فراوری حضور پیدا کند و... . اگر این مجموعه ها تقویت شوند به طور قطع شهر مشهد نیز تقویت خواهد شد. امام رضا(ع) در راس این شهر قرار گرفته است اما با تقویت سازی می توانیم شاهد شهر قوی از مشهد باشیم و همه از شهر امام رضا(ع) انتظار دارند شهری زیبا باشد، همچنان که با جاذبه هایی که دستگاه ها می توانند برای این شهر درنظر بگیرند، می توان به زیبایی های این شهر بیفزاییم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38218

به "نیازمند معرفی بازار سوغات صنایع دستی به زائران و گردشگران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند معرفی بازار سوغات صنایع دستی به زائران و گردشگران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید