هشدار به فوتبالیست ها: با سر ضربه نزنید

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز جدید برای نخستین بار نشان می دهد با سر ضربه زدن در فوتبال نه تنها به مغز بلکه به چشم نیز آسیب می زند و عملکرد عصبی چشم را مختل می نماید.

هشدار به فوتبالیست ها: با سر ضربه نزنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید به شواهد قبلی اضافه می نماید که با سر ضربه زدن در فوتبال آسیب های جبران ناپذیری روی مغز دارد؛ آسیب های شناختی که ساختار عصبی مغز را به شدت مختل می نماید.

دانشمندان دانشگاه ایندیانا پس از مطالعه 78 فوتبالیست دریافتند، ضربه زدن در بعضی از ورزش ها مانند فوتبال می تواند آسیب های جبران ناپذیری به مغز وارد کند و آنها را در سال های بعدی زندگی دچار مشکل کند.

این یافته ها به شواهد قبلی که نشان داده بود ضربه سر به مغز آسیب می زند اضافه می گردد و تأکید می نماید عوارض ناشی از ضربات توپ به سر نقش مهمی در سلامت مغز دارد به ویژه اگر این ضربه زدن با سر همچون شرایط فوتبال، بارها اتفاق بیافتد.

محققان دانشگاه ایندیا هشدار داده اند: هد زدن ماده خاکستری مغز را تحت تأثیر منفی قرار می دهد و به سلامت فرد آسیب می زند.

این مطالعه که در JAMA Ophthalmology منتشر شد نشان داد که عملکردهای چشم و شناختی با هم پیوند دارند و تبعات هد زدن با سر ممکن است سلامت چشم را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

کیسوکه کاواتا، محقق ارشد این مطالعه گفت: یافته ها برای نخستین بار نشان می دهد تأثیرات هد زدن با سر در مغز ممکن است حداقل در کوتاه مدت در عملکرد عصبی چشم تأثیر بگذارد.

در اکتبر گذشته، یک مطالعه برجسته نشان داد که فوتبالیست های حرفه ای خطر مرگ و میر ناشی از زوال عقل و سایر بیماری های عصبی جدی را بیش از سایر افراد دارند.

انتهای پیغام/

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70032

به "هشدار به فوتبالیست ها: با سر ضربه نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به فوتبالیست ها: با سر ضربه نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید