وقتی اعضای ایران در AFC، بیشتر از نامزد برترین ها است!

به گزارش مجله سرگرمی، فوتبال و فوتسال ایران با وجود داشتن نماینده های زیاد در AFC، نتوانست به بیش از دو عنوان در بین برترین های آسیا دست یابد.

وقتی اعضای ایران در AFC، بیشتر از نامزد برترین ها است!

به گزارش خبرنگاران، مراسم معرفی برترین های فوتبال و فوتسال آسیا چهارشنبه در بانکوک تایلند برگزار گردید و سهم ایران از عناوین، تنها دو جایزه فدراسیون الهام بخش و برترین فوتسالیست بود. هر چند انتظار می رفت ایران در سایر بخش ها همچون بهترین فوتبالیست شاغل در اروپا، بهترین بازیکن سال و بهترین مربی ملی نیز نامزد داشته باشید، اما این اتفاق نیفتاد تا بیشترین جوایز به کشورهای شرق آسیا و کشورهای عربی برسد.

اما در این میان ایران می توانست با استفاده از کرسی های خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا، بهتر ظاهر شده و حداقل عناوین از دست رفته قبلی را برگرداند. به عنوان مثال، در دوره های قبلی مراسم برترین ها، از بهترین تیم ملی فوتسال نیز تقدیر به عمل می آمد و اغلب این عنوان به فوتسال ایران اختصاص پیدا می کرد. همچنین در سال 2015 بهترین تیم باشگاهی فوتسال نیز انتخاب شد و از باشگاه تاسیسات دریایی ایران به خاطر قهرمانی در جام باشگاه های آسیا تقدیر به عمل آمد اما AFC در اقدامی تامل برانگیز، نقش فوتسال را در مراسم برترین ها کم رنگ کرد.

با این وجود علی کفاشیان بعد از حذف آیتم های فوتسالی به عنوان رئیس کمیته فوتسال AFC به رسانه های داخلی، وعده بازگشت آن ها را داد با این حال سال جاری هم بخش برترین تیم ملی فوتسال، در بین آیتم ها گنجانده نشد تا عدم استفاده از کرسی های بین المللی بیش از پیش احساس گردد.

مهدی تاج عضو کمیته مسابقات، علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال و علی تارقلی زاده به عنوان رئیس دپارتمان فوتسال AFC این توانایی را داشتند تا با استفاده از نفوذ خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا، به سود منافع ملی، لابی نموده و تعداد نامزدها و نفرات برتر از کشورمان را افزایش دهند اما نکته جالب این است که تعداد اعضای ایرانی AFC، بیشتر از تعداد نامزدهای سال جاری بود و تنها تغییری که به نفع ایران افتاد، دعوت از برترین فوتسالیست به مراسم بود چرا که AFC از سال 2015، بازیکن برتر فوتسال را به مراسم دعوت نکرد و جایزه او را به فدراسیون فوتبال تحویل می داد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62484

به "وقتی اعضای ایران در AFC، بیشتر از نامزد برترین ها است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی اعضای ایران در AFC، بیشتر از نامزد برترین ها است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید