کنیا، مروارید آفریقای جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، کنیا کشوری است در شرق آفریقا. پایتخت آن نایروبی است و مومباسا، کیسومو و ناکورو شهرهای مهم آن محسوب می گردند. کشور کنیا به هشت استان تقسیم شده که هر کدام توسط یک استاندار اداره می گردد. هراستان به هفتاد و یک منطقه، هر منطقه به 262 بخش و هر بخش به 1088 ناحیه تقسیم شده اند. دولت بر کار استانداری ها نظارت می نماید. جمعیت این کشور بر پایه آخرین سرشماری رسمی که در سال 1997 اجرا شده یازده میلیون و پانصد هزار می باشد. هفتاد و سه درصد مردم کنیا مسیحی، نوزده درصد آنیمیست و شش درصد مسلمان هستند. زبان های رسمی آنان سواحلی و انگلیسی است.

کنیا، مروارید آفریقای جنوبی

جمهوری کنیا که در شرق قاره آفریقا قرار گرفته است، با مساحت 582646 کیلومتر مربع، و پس از ماداگاسکار، چهل و هفتمین کشور وسیع دنیاست. همسایگان آن شامل کشورهای تانزانیا در جنوب، اوگاندا در غرب، سودان در شمال غربی، اتیوپی در شمال، سومالی در شمال شرقی می باشند و اقیانوس هند نیز در شرق آن واقع شده است. با عبور خط استوا از کمربند میانی کنیا، مناطق مرکزی، شمال و شمال شرقی بسیار خشک و گرم است. اما مناطق ساحلی که در کنار اقیانوس هند واقع شده است آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. مساحت کنیا 582646 کیلومتر مربع (224961 مایل مربع) است که از مقدار یاد شده 569250 کیلو متر مربع آن خشکی و مابقی را آب های داخلی از چمله دریاچه های ویکتوریا و رودلف را تشکیل داده است.

کنیا آب و هوایی معتدل دارد. در مناطق ساحلی هوا گرم و مرطوب و در مناطق شمالی و شمال شرقی بسیار خشک و گرم است. در طول سال نور خورشید زیادی به کشور می تابد و لباسهای تابستانی همواره مورد استفاده اند. هر چند معمولاً شبها و صبح زود کمی هوا سرد می گردد. فصل طولانی بارش باران از آوریل تا ژوئیه است. فصل کوتاه بارش باران از اکتبر تا دسامبر است. بارش باران گاهی در بعدازظهر و عصر سنگین می گردد. گرم ترین دوره از فوریه تا مارچ و سردترین دوره از جولای تا آگوست است. مهاجرت سالانه بین ژوئیه و سپتامبر رخ می دهد که میلیونها جانور وحشی در آن حضور دارند. این حادثه یکی از محبوب ترین صحنه های فیلمسازان می باشد.

کنیا، کشوری با فرهنگهای متفاوت است. فرهنگ های قابل توجه شامل ساحیلی در مناطق ساحلی، پاستورالیست در شمال و جوامع مختلف در مرکز و غرب می باشد. امروزه فرهنگ ماسای به خاطر صنعت توریسم بخوبی شناخته شده است هر چند که فقط یک قبیله کوچک است.

بغیر از پرچم ملی، کنیا هنوز لباس ملی ندارد که معرف تمامی گونه های نژادی موجود در آن باشد. با داشتن بیش از 42 فرهنگ مختلف، کنیا مراسم و آیین های تستی مخصوص به خود را دارد. هر چند، تلاشهای زیادی برای طراحی لباس ملی معرف مردم کنیا انجام شد که چیزی شبیه یه لباس از گانا است. کیتگ، یک پارچه کتانی را که از رنگهای مختلف بافته شده، و قلابدوزی های سنگین دارد، بعنوان لباس آفریقایی پذیرفته شده است. این لباس در بسیاری از کشورهای آفریقایی، بعنوان لباس رسمی در جشن ها و مراسم استفاده می گردد. کانگا (لباس آفریقایی) نیز یکی دیگر از لباسهای متداول در خانه های کنیایی است. کانگا قطعه ای لباس به اندازة 5/1 در 1 متر است که جمله های زیبا به زبان کیسامیلی (یا انگلیسی) بر روی آن چاپ شده است و اغلب زنان آنرا بدور کمر و بالا تنة خود می پیچند. از این نوع لباس بعنوان دامن، گهواره کودک، پتوی پیک نیک، لباس شنا و... نیز استفاده می گردد.

+منبع

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: لست سکند
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61560

به "کنیا، مروارید آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنیا، مروارید آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید