گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال

به گزارش مجله سرگرمی، جامعه ورزش گیلان امیدوار است که ورزشکاران این استان در المپیک توکیو مدال کسب نمایند تا به آروزی 65 ساله جامعه عمل بخشند.

گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، استان گیلان قدمت زیادی در ورزش کشور دارد، اما در رقابت های المپیک توفیق چندانی ندارد. هرچند ورزشکاران گیلانی در رقابت های کشوری، آسیایی و دنیای در رشته های مختلف درخشش دارند، اما نتوانسته اند در المپیک آنگونه که شایسته این خطه است، برجسته شوند.

در المپیک 2016 ریو نیز ورزش گیلان نماینده ای در رقابت های المپیک نداشت تا نمره منفی در کارنامه ورزش این استان ثبت گردد، همچنین در المپیک 2012 نیز فقط امین قاسمی پور،مشتزن گیلانی جواز حضور در المپیک را کسب نموده بود که این ملی پوش اسبق گیلانی در اولین ملاقات خود مغلوب حریفش شد تا سهم ورزش گیلان از این المپیک نیز فقط یک بازی باشد.

البته پیروز ترین ورزشکار گیلانی که در المپیک حضور یافت و مدال کسب کرد، فقط مرحوم محمود نامجو بود که این وزنه بردار افسانه ای، در 2 دوره از رقابت های المپیک پیروز به کسب مدال شد که این 2 مدال،تنها مدال های ورزش گیلان در تاریخ المپیک است.

زنده یاد نامجو در المپیک 1952 هلسینکی فنلاند پیروز به کسب مدال نقره شد و در المپیک 1956 ملبورن استرالیا نیز توانست مدال برنز را کسب کند تا ورزش گیلان 2 مدال از رقابت های مهم المپیک کسب کند که تا به امروز به جز مرحوم نامجو، هیچ ورزشکاری نتوانسته مدالی را در المپیک تصاحب کند.

اما در المپیک توکیو ژاپن که به دلیل شیوع بیماری کرونا با وقفه یکساله روبرو شده و قرار است یک سال دیرتر انجام گردد، تا به امروز 3 ورزشکار گیلانی جواز حضور در این رقابت ها را کسب نموده و مسئولان ورزش این استان نیز امیدوار به کسب مدال توسط این ورزشکاران هستند.

98، سالی شکوهمند برای ورزش قهرمانی گیلان

مدیرکل اداره ورزش وجوانان گیلان گفت: سال 98 از لحاظ قهرمانی جزو سال های شکوهمند تاریخ ورزش گیلان بود.

مریم بخشی اضافه نمود: اداره کل ورزش و جوانان گیلان با همراهی کارشناسان خبره ستادی و مشارکت هیات های ورزشی در راستای سیاست های عالی وزارت ورزش و جوانان و همچنین همگام با برنامه های فدراسیون های ملی ورزشی و تحت حمایت های ارسلان زارع، استاندار گیلان، نهایت ظرفیت استان را برای پشیبانی و تقویت ورزشکاران گیلانی در جهت کسب سهمیه المپیک به کار بست.

وی ادامه داد: در این راستا و در ماه های پایانی سال 98، یک سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور، تکواندوکار شایسته استان گیلان و 2 سهمیه انفرادی و تیمی توسط محمد رهبری، قهرمان محجوب شمشیربازی و اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان گیلان توسط سارا بهمنیار، دختر قهرما گیلان در رشته کاراته کسب شد.

وی اعلام کرد: با توجه به کسب 3 سهمیه ورزشکاران گیلانی برای حضور در المپیک، از حیث کسب سهمیه خوشبختانه شرایط کم نظیری را رقم زدیم و امیدواریم که این حضور با کسب مدال نیز همراه گردد.

گیلان، امیدوار به کسب سهمیه بیشتر

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اعلام کرد: تا به امروز با اعلام کمیته ملی المپیک، سهمیه 3 ورزشکار گیلانی در المپیک توکیو قطعی شده و مورد تایید کمیته ملی المپیک نیز قرار گرفته است و حتی امیدواریم که این سهمیه نیز تا قبل از برگزاری مسابقات المپیک افزایش یابد.

بخشی افزود: اداره کل ورزش گیلان با تشکیل ستاد المپیک توکیو در سال 97 با حضور کارشناسان خبره، مربیان و متخصصان، برنامه های حمایتی، هماهنگی، برنامه ریزی، پایش، نظارت و پشیبانی و سایر امور مرتبط را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: حمایت هایی در این ستاد برای ورزشکارانی که پیروز به کسب سمهیه المپیک شده در نظر گرفته شده که می توان به تصویب پرداخت حقوق به المپیکی ها پس از قطعی شدن کسب سهمیه اشاره نمود که این حقوق جدا از مبلغ پیش بینی شده وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک و فدراسیون هاست.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: البته هنوز هم ورزشکاران شایسته دیگری در حال کوشش برای اخذ مجوز ورودی به المپیک توکیو هستند و خوشبختانه همانطور که در برنامه های ستاد المپیک استان برنامه ریزی و پایش شده بود، ورزشکارانی نیز در جهت کسب سهمیه المپیک توکیو قرار دارند.

بخشی ادامه داد: نازنین ملایی، بانوی اول روئینگ آسیا در قایقرانی، پیمان قویدل و علی آقامیرزایی، قهرمانان بازهای آسیایی جاکارتا در رشته کایاک، طیبه پارسا در تکواندو و بعضی از قهرمانان دیگر از شانس های کسب سهمیه المپیک گیلان هستند که به طور مستمر تحت نظارت و پشیبانی ستاد المپیک این استان قرار دارند.

جامعه ورزش گیلان امیدوار به کسب مدال در المپیک توکیو

مدیرکل اداره ورزش وجوانان گیلان اعلام کرد: در حال حاضر که براساس تصمیم کمیته بین المللی المپیک و بدلیل شیوع بیماری کرونا، این رویداد مهم یکسال به تعویق افتاد و در حال برنامه ریزی برای سال پیش رو با توجه به تعویق پیش آمده هستیم.

وی اضافه نمود: اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، سهمیه های کسب شده توسط قهرمانان گیلانی به وسیله رنکینگ و پس از گذراندن مراحل متعدد مسابقات دنیای، قاره ای و کسب مدال و امتیاز در یکی دو سال اخیر به دست آمده است و این یعنی المپیکی های گیلانی همیشه جزو نفرات مدال آور و برتر رشته خود در دنیا بوده اند.

بخشی اعلام کرد: با این وجود، به طور حتم با توجه به شرایط فنی مناسب این ورزشکاران جزو شانس های کسب مدال کاروان ایران در المپیک خواهند بود و اداره ورزش و جوانان گیلان در تحقق این موضوع، از هیچ برنامه حمایتی و پشیبانی دریغ نخواهد کرد.

وی در انتها گفت: در این راستا از همه مردم، دست اندرکاران و رسانه ها درخواست می کنیم که در این جهت همراه و حامی فرزندان گیلان باشند تا این ورزشکاران شایسته با کسب مدال در المپیک توکیو به آرزوی بیش از 60 ساله ورزش گیلان انتها دهند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85770

به "گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید