یک میلیون تومان از قیمت هر خودرو، سود وام های معوق خودروسازان است

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تمدید وام های معوق خودروسازان موجب شده است از هر خودرو حداقل یک میلیون تومان سود بانکی گرفته گردد.

یک میلیون تومان از قیمت هر خودرو، سود وام های معوق خودروسازان است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، سیدجواد حسینی کیا در گفت وگو با مهر در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: مشکل اصلی بازار خودرو در یک جمله است؛ هیئت مدیره سهامدار است و سهامدار، هیئت مدیره.

کننده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در شرح این مطلب اضافه کرد: در این سیستم مشتری مداری هیچ جایگاهی ندارد؛ این موضوع شاه بیت مسائل خودروسازان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، انحصار را از مسائل بزرگ خودروسازان خواند و گفت: 5 تا 6 نفر انحصار واردات قطعات خودرو را در اختیار دارند که این انحصار قطعاً فساد به بار خواهد آورد.

وی ادامه داد: بعضی از این کارخانجات قطعه وارد نموده اما به فراوری اختصاص نداده اند که این امر موجب افزایش قیمت خودرو شد.

حسینی کیا توضیح داد: خودروسازان نتوانستند نقدینگی خود را برای تأمین سرمایه در گردش مدیریت کنند بنابراین مجبور شدند که از بانک ها وام بگیرند که نتوانستند اقساط آن را پرداخت کنند و مرتباً این وام ها را تمدید کردند؛ تمدید وام ها موجب شد لااقل الان در هر خودرو یک میلیون تومان سود بانکی گرفته گردد.

وی تحریم ها را بخشی از مسائل صنعت خودروسازی خواند و گفت: برای حل مسائل خودروسازان، باید فرصت دو ساله ای را به خودروسازان داده و سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار داد و سود بانکی آنها را برای مدتی فریز کرد.

کننده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: علاوه بر این، باید با تعرفه واردات، کیفیت خودروها را افزایش دهیم. خودروساز باید بتواند خودروی رقابت پذیر، ارزان قیمت و صادرات محور فراوری کند و الا باید تعرفه واردات خودرو صفر گردد تا همه بتوانند خودرو وارد کشور کنند زیرا خودروسازی که نتواند خودروی خود را به روز کند، بهتر است حذف گردد.

حسینی کیا با تأکید بر اینکه نگاه ما به فراوری داخلی است، گفت: خودرو دارای 1200 قطعه است که 471 قطعه آن وارداتی است. قطعه سازان داخلی توانایی ساخت بخشی از این قطعات را دارند و در یک هفته برای ساخت این قطعات، حدود 80 میلیون یورو قرارداد داخلی بسته شده است بنابراین ظرفیت ساخت این قطعات در داخل کشور وجود داشته است اما خودروسازان به سراغ آنها نرفته اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، وزارت دفاع نیز پای کار آمد و خاطرنشان کرد هر قطعه ای که نمی توانید بسازید، ما فراوری می کنیم.

بازگشت به صفحه رسانهها

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45956

به "یک میلیون تومان از قیمت هر خودرو، سود وام های معوق خودروسازان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون تومان از قیمت هر خودرو، سود وام های معوق خودروسازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید