8 کاوش باستان شناسی در اردبیل انجام شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از انجام هشت کاوش باستان شناسی از سال گذشته تاکنون در سطح استان خبر داد.

8 کاوش باستان شناسی در اردبیل انجام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل نادر فلاحی گفت: سال 97 تعداد پنج کاوش باستان شناسی در سطح استان انجام شد که شامل کاوش های نجات بخشی در یئل سویی و قلعه آلاجوق گرمی، کاوش گورستان شال شهرستان خلخال، کاوش تپه تاریخی آتشگاه و غارهای دستکند روستای کنزق شهرستان سرعین است.

او افزود: در سال جاری نیز سه کاوش باستان شناسی اجرا شده که شامل کاوش های کول تپه (آناهیتا) در شهرستان سرعین، کاوش باستان شناسی در جمعه مسجد اردبیل و کاوش در گورستان فخر آباد مشکین شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به این که در سال جاری سه مجوز کاوش دیگر اخذ شده است، گفت: این مجوزها شامل کاوش باستان شناسی بوبی تپه سی ایردی موسی شهرستان سرعین، کاوش نارین قلعه اردبیل و کاوش فصل دوم کهنه گنزق در شهرستان سرعین است.

او اعلام کرد که اخذ مجوز سه کاوش دیگر نیز در دست اقدام است که شامل کاوش باستان شناسی کهنه قلعه مشگین شهر، کاوش باستان شناسی احد بیگلو تپه سی شهرستان گرمی و کاوش باستان شناسی قلعه فیروز آباد شهرستان کوثر است.

فلاحی شرح داد: کاوش های باستان شناسی فرصتی برای مطالعه تاریخ مناطق و میراث فرهنگی موجود فراهم می کند که در دو سال اخیر به منظور احیای هویت تاریخی مناطق مورد توجه قرار گرفته است.

او اظهار کرد: مجموع کاوش ها گویای غنای تاریخی شهرهای مختلف استان اردبیل است و این موضوع بیانگر وجود آثار میراثی متعددی است که برای صیانت از آن لازم است تمامی نهادها و تک تک شهروندان مشارکت داشته باشند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41943

به "8 کاوش باستان شناسی در اردبیل انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کاوش باستان شناسی در اردبیل انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید