فیلم های جشنواره موسیقی فجر چگونه انتخاب شدند؟

به گزارش مجله سرگرمی، فیلمهای این حوزه بر اساس چند معیار اصلی انتخاب شدند. معیار اول ما این بود که فیلم ها حتما موضوع مرتبط با موسیقی داشته باشد و برای عموم مردم که علاقه به موسیقی دارند، قابل فهم باشد. نکته دیگری که برای ما اهمیت داشت این بود که ساختار فیلم سخت و تخصصی و آکادمیک نباشد تا برای مردم جذابیت داشته باشد.

فیلم های جشنواره موسیقی فجر چگونه انتخاب شدند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با برگزاری این دوره جشنواره موسیقی فجر، فیلم های مستند ایرانی با موضوع موسیقی در خانه سینما و در سالن سیف الله داد اکران خواهد شد.

ناصر صفاریان، دبیر بخش فیلم های مستند موسیقی در این زمینه با تاکید بر اینکه تعداد مستندهایی که درباره موسیقی در کشور ساخته شده زیاد است، گفت: ما برای تمایش این تعداد مستندی که قرار است نمایش داده گردد شرایط، محدودیت های مجوزی و کیفیت فیلم را هم در نظر گرفتیم و بر اساس آن آثار را انتخاب کردیم.

او درباره کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: مستندهای بسیاری بودند که از نظر ساختار، مسائل فنی و موضوعی بسیار خوب بودند، اما متأسفانه خیلی از آنها نسخه با کیفیت نداشتند و ما هرچه کوشش کردیم تا نسخه با کیفیت آن را پیدا کنیم نتوانستیم.

صفاریان همچنین اضافه کرد: مستندهایی هم بودند که همه شرایط را داشتند اما با شرایط جشنواره مطابقت نداشتند. حالا این مطابقت نداشتن می توانست به دلیل تخصصی بودن و آکادمیک بودن فیلم باشد یا به دلیل محدودیت های مجوزی که متأسفانه نمی توانستند در جشنواره حضور پیدا نمایند.

صفاریان درباره تعداد فیلم های شرکت نموده و نحوه انتخاب فیلم ها گفت: تعداد فیلم هایی که برای جشنواره موسیقی ارسال شد سه برابر فیلم هایی است که در طول دوره جشنواره موسیقی نمایش داده می گردد اما از بین همه فیلم ها با توجه به گفته قبلی بر اساس چند اصل این فیلم ها برای نمایش انتخاب شدند.

دبیر بخش فیلم های مستند موسیقی در خاتمه درباره استقبال مستندسازان برای ساخت فیلم هایی با موضوع موسیقی گفت: این اولین سالی است که اکران فیلم های ایرانی حوزه موسیقی در جشنواره موسیقی اتفاق می افتد. بنابراین ما تجربه ای از گذشته در این مورد نداریم و با توجه به اینکه رقابتی هم برای این بخش وجود ندارد، نمی توانیم پیشگویی کنیم که نتیجه در آینده به چه شکل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه سال جاری می تواند محک خوبی برای ادامه اکران فیلم ها در سال های آینده باشد، گفت: تصمیم در خصوص آینده اکران فیلم ها بستگی زیادی به سال جاری دارد. ما باید ببینیم آیا مستندسازان بیشتری برای ساخت مستندی با چنین موضوعی استقبال خواهند کرد یا خیر. در نتیجه در اولین دوره نمایش این مستندها باید منتظر باشینم و ببینیم استقبال مردم به چه شکل خواهد بود.

مستندهای مایسترو، سمفونی ایران، ممد نبودی، آقایان پرنده، در انتهای یک روز کامل، اهمت عارف بودن، پیدای ناپیدا، برف، والسی برای تهران، بن بست، یک موسیقیدان فرانسوی در دربار قاجار، دو کمانچه، گوشه های اصفهان، هزار داستان امیر جاهد، شش قرن و شش سال، اسکورپیو، بزرم رزم، ساز و مهر، قطار جهت شصت و آخرین بخشی فیلم هایی هستند که در این دوره از جشنواره به نمایش درمی آیند.

این فیلم ها از 24 تا 29 بهمن ماه در سالن سیف الله داد خانه سینما واقع در خیابان خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، پلاک 29 به نمایش در می آید. ورود عموم برای دیدن فیلم های مستند آزاد و رایگان خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12068

به "فیلم های جشنواره موسیقی فجر چگونه انتخاب شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های جشنواره موسیقی فجر چگونه انتخاب شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید