مرکز جامع ارزیابی پزشکی شاهرود راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مجید محمدی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال عصر یک شنبه به شاهرود سفر می نماید، ابراز داشت: فدراسیون فوتبال در راستای کاهش مرگ ومیرهای ورزشکاران در مسابقات، تمرینات، فعالیت های آموزشی و ورزشی که گاها اتفاق می افتد در زیر مجموعه خود کمیته ای با عنوان کمیته پزشکی ورزشی تشکیل داده است که این کمیته ملزم خواهد بود در همه استان ها مرکز جامع ارزیابی های پزشکی را ایجاد کند.

مرکز جامع ارزیابی پزشکی شاهرود راه اندازی می گردد

وی اضافه نمود: در مجموعه کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال هرکسی که قرار است در رقابت های داخل شهرستان، استان، کشور، بین المللی، جهانی و المپیک بازی کند باید از این مرکز مجوز صحت سلامتی دریافت کند.

شاهرود هفتیم مرکز دارای کمیته پزشکی ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال به ورزشکاران مجوز دی ارائه می نماید، ابراز داشت: در این مجوز پایه سلامت فرد بر مبنای بیماری های قلبی و عروقی سنجیده می گردد تا ورزشکار از این نظر مشکلات نداشته باشد زیرا در هنگام فعالیت های ورزشی قلب حجم زیادی از خون را باید پمپاژ کند لذا فوتبالیست ها تست های قلبی و عروقی را حتماً باید انجام دهند.

محمدی در ادامه توضیح داد: هر چه سطح مرکز پزشکی ورزشی به لحاظ تجهیزات عملکردی و تعداد افرادی که از آن استفاده می نمایند بالاتر رود مجوزهای بعدی شامل سی، بی و ای نیز به این مراکز در مراحل بعدی ارائه داده می گردد.

وی اضافه نمود: تاکنون در شش شهرستان رشت، تبریز، بجنورد، یزد، ساری و شهرکرد، مرکز پزشکی ورزشی فوتبال راه اندازی گردیده است که شاهرود به عنوان هفتمین شهرستان دارای این مرکز خواهد بود.

انعقاد تفاهم نامه هئیت فوتبال استان سمنان با دانشگاه صنعتی شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه از فدراسیون فوتبال برای راه اندازی مرکز آزمایشگاه فیزیولوژی و ارزیابی دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید گردیده بود، ابراز داشت: خوشبختانه این مرکز از استانداردهای لازم به طور کامل برخوردار است.

محمدی اضافه نمود: به نمایندگی از استان سمنان تفاهم نامه ای بین دانشگاه صنعتی شاهرود و هیئت فوتبال استان با نظارت فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال منعقد خواهد شد که طی این تفاهم نامه تمامی ورزشکاران استان برای دریافت گواهی صحت سلامت قلبی عروقی موظف به مراجعه این مرکز هستند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 656

به "مرکز جامع ارزیابی پزشکی شاهرود راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز جامع ارزیابی پزشکی شاهرود راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید