معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان: ترمینال سلام مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور است

به گزارش مجله سرگرمی، خواجه دلوئی گفت: پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی ترین پروژه های کشور را می توان با حداقل منابع و با اتکا به توان و تخصص داخلی به انجام رساند.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان: ترمینال سلام مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور است

به گزارش به نقل از بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه دلوئی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در جریان بازدید شورای معاونین بنیاد مستضعفان ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات احداث ترمینال سلام گفت: این پروژه از سال 88 با هدف احداث یک ترمینال زیارتی شروع شد و تا قبل از سال 95 تا حدود 18 درصد پیشرفت می نماید، اما مدت زمان قابل توجهی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی متوقف می گردد. سال 95 وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مستضعفان درخواست کرد تا در زمینه تامین منابع و احداث این پروژه مشارکت کند.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان تشریح کرد: پس از تشکیل کار گروه مشترک وزارت راه و بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته شد بنیاد هم به عنوان تامین کننده منابع و هم سازنده اقدام کند و شرکت ملی ساختمان در بهمن ماه سال 95 به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان اولین قرار داد BLT در کشور را برای احداث ترمینال سلام منعقد کرد. همچنین وزارت راه و شهر سازی از بنیاد خواست با توجه به اینکه ترمینال مذکور از حالت سرویس دهی صرفا به زائران به یک ترمینال بین المللی تبدیل شده در طراحی تجدید نظر نموده و بر این مبنا طرح اصلاح و سپس اجرا گردد.

باغات در اختیار بنیاد مستضعفان به بهترین شکل اداره می گردد

وی اضافه کرد: طی قرار داد مسوولیت طراحی، ساخت و همچنین تامین منابع تواما بر عهده بنیاد مستضعفان واگذار شد و مقرر شد اصل و سود سرمایه گذاری مذکور به صورت اقساطی ظرف مدت 8 سال به بنیاد مستضعفان بازپرداخت گردد.

خواجه دلوئی گفت: این پروژه دارای 58 هزار متر زیربناست و حدود 610 میلیارد تومان در پروژه سرمایه گذاری شده است که ظرف 16 ماه در کمترین زمان ممکن اجرا شد و پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی ترین پروژه های کشور را می توان با حداقل منابع و با اتکا بر توان و تخصص داخلی به انجام رساند که نتیجه حاصل همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه از جهت فناوری ها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است توضیح داد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه سازی در این وسعت با سیستم های هایتک را به صورت کامل در کشور نهادینه کرد و بعضی سیستم های خود کنترلی این فرودگاه در هیچ فرودگاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشور های منطقه به ویژه همسایگانمان قرار دهیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13078

به "معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان: ترمینال سلام مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان: ترمینال سلام مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید