نرخ دلار مجددا کاهشی شد

به گزارش مجله سرگرمی، در معاملات امروز بازارهای ارزی دنیا، ارزش ین و فرانک در برابر دلار تقویت شد.

نرخ دلار مجددا کاهشی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انتشار گزارش های جدید از تضعیف رشد اقتصادی چین و آمریکا باعث شد معامله گران به خرید دارایی های امن تر روی بیاورند. دولت ترامپ در نظر دارد با صدور بخشنامه ای، استفاده از محصولات شرکت های ZTE و هوآوی چین را ممنوع اعلام کند؛ اقدامی که باعث شعله ورتر شدن آتش اختلافات بین دو طرف خوهد شد.

تنش های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا، یکی از بزرگ ترین ریسک های اقتصاد دنیای در سال کنونی بود؛ هر چند که واشنگتن و پکن در روز یکم دسامبر توافق کردند که برای 90 روز آتش بس برقرار نمایند و به میز مذاکره بازگردند. اکنون بازارهای مالی دنیا به نتایج مذاکرات دو طرف در پکن که قرار است در روز نهم ژانویه سال آینده برگزار گردد چشم دوخته اند.

در معاملات امروز، ارزش ین در برابر دلار 0.4 درصد تقویت شد و هر دلار به 110.4813 ین کاهش یافت. در برابر فرانک سوییس نیز هر دلار با 0.3 درصد کاهش مبادله شد تا ارزش هر فرانک به 1.0142 دلار برسد. این دو ارز طی یک ماه اخیر به لطف اوضاع نابسامان اقتصاد آمریکا موفق شده اند به ترتیب 2.3 درصد و 1.2 درصد در برابر دلار پیشروی نمایند.

شاخص دلار که ارزش آن در برابر سبدی از ارزهای مهم دنیای را اندازه میگیرد با 0.15 درصد کاهش در سطح 96.34 واحدی ایستاد. هر یورو به ازای 1.1456 دلار و هر پوند به ازای 1.2653 دلار مبادله شدند. بازارهای مالی انتظار دارند با توجه به افزایش نرخ بهره و کمرنگ شدن تاثیر لایحه کاهش مالیاتی، رشد اقتصادی سال اینده آمریکا کاهش یابد.

هر دلار همچنین به ازای 70.0263 روپیه هند، 1.4182 دلار استرالیا، 1.3672 دلار کانادا و 6.8664 یوان چین مبادله شد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9209

به "نرخ دلار مجددا کاهشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ دلار مجددا کاهشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید