هزینه 170 میلیونی در راستای تأمین داروی بیماران بیماری های خاص

به گزارش مجله سرگرمی، هادی دهقانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بیماران مبتلاء به بیماری های هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه، EB و MS زیر نظر مرکز بیماری های خاص خراسان جنوبی هستند.

هزینه 170 میلیونی در راستای تأمین داروی بیماران بیماری های خاص

مسئول مرکز بیماری های خاص خراسان جنوبی اعلام کرد: تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی در خراسان جنوبی افزایش خاصی نداشته است اما برخی از بیماری ها چون دیالیز به واسطه آنکه محیط و جغرافیا در بروز آن نقش آفرین است، افزایش داشته است.

دهقانی ادامه داد: در حال حاضر در خراسان جنوبی 162 بیمار هموفیلی، 77 بیمار تالاسمی، 201 بیمار مبتلا به MS، 64 بیمار دیالیزی، 164 بیمار پیوند کلیه و 17 بیمار مبتلا به EB در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی اضافه نمود: تعداد بیماران دیالیزی در خراسان جنوبی هر سال حدود 13 درصد و تعداد بیماران MS هر سال حدود 8 درصد افزایش پیدا می نماید.

مسئول مرکز بیماری های خاص خراسان جنوبی ادامه داد: متأسفانه با توجه به مسائل و مسائل اقتصادی که در حال حاضر مردم با آن روبرو هستند میزان یاری مردم در 6 ماهه نخست امسال به بیماران مبتلاء به بیماری های خاص نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش داشته است.

دهقانی اضافه نمود: در شش ماهه نخست امسال با همکاری هلال احمر خراسان جنوبی و مرکز بیماری های خاص حدود 170 میلیون تومان در راستای حمایت از بیماران مبتلاء به بیماری های خاص در تهیه دارو هزینه گردیده است.

وی گفت: با توجه به مدیریتی که انجام گرفته است بیماران مبتلاء به بیماری های خاص در خراسان جنوبی با کمبود دارو رو به رو نبوده و در آینده نیز ان شاء الله با این مشکل روبرو نخواهند بود.

مسئول مرکز بیماری های خاص خراسان جنوبی با اشاره به نقش انجمن های حمایتی در یاری به بیماران مبتلاء به بیماران خاص، اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی انجمن حمایت از بیماران تالاسمی و EB وجود ندارد.

دهقانی یادآور شد: کوشش ما بر این است که با همکاری انجمن های حمایت از بیماران تالاسمی و EB در تهران و مشهد دفتر موقتی در خراسان جنوبی راه اندازی کنیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4274

به "هزینه 170 میلیونی در راستای تأمین داروی بیماران بیماری های خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 170 میلیونی در راستای تأمین داروی بیماران بیماری های خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید