چاووش اوغلو: آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دخالت می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در اظهاراتی بیان کرد: آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دخالت می نماید.

چاووش اوغلو: آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دخالت می نماید

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه در روزهای اخیر بعضی کشورهای آمریکای لاتین و آمریکا اقدام به مداخله مکرر در امور داخلی ونزوئلا نموده اند، بیان کرد: در ونزوئلا یک رئیس جمهور منتخب وجود دارد؛ رئیس مجلس نیز به صورت غیر رسمی به عنوان رئیس جمهوری اعلام می گردد. این وضعیت بسیار عجیبی است!

وزیر خارجه ترکیه افزود: اینکه یک رئیس جمهوری منتخب وجود داشته باشد و شخص دیگری خود را رئیس جمهوری معرفی کند و بعضی کشورها هم او را به رسمیت بشناسند، می تواند آشوب و بحران ایجاد کند. ما مخالف منزوی کردن کشورها هستیم. امیدوارم این وضعیت، به صورت مسالمت آمیزی برطرف گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: آنکارا حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام می نماید.

لازم به ذکر است، پس از اینکه خوان گوایدو رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان تحت امر آمریکا در این کشور دیروز چهارشنبه خود را رئیس جمهوری موقت معرفی و سپس سوگند یاد کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه هایی مداخله جویانه از این تصمیم استقبال نموده و گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند!

به دنبال مجموعه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن، تعدادی از طرفداران خوان گوایدو در بعضی خیابان های کاراکاس پایتخت این کشور به خیابان ها ریخته و پس از سردادن شعارهایی ضد نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا دست به آشوب و هرج و مرج در خیابان ها و معابر بعضی از شهرها زدند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11038

به "چاووش اوغلو: آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دخالت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دخالت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید