ازبکستان و ترکیه 455 میلیون دلار قرارداد امضا کردند

به گزارش مجله سرگرمی، پنجمین نشست کمیسیون مشترک ازبکستان و ترکیه در حوزه همکاری های مالی و بازرگانی در شهر آنکارا برگزار و در چارچوب آن 2 کشور قراردادهای دوجانبه ای به ارزش 455 میلیون دلار امضا کردند.

ازبکستان و ترکیه 455 میلیون دلار قرارداد امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، پنجمین نشست کمیسیون مشترک ازبکستان و ترکیه در حوزه همکاری های مالی و بازرگانی در شهر آنکارا برگزار و در چارچوب آن 2 کشور قراردادهای دوجانبه ای به ارزش 455 میلیون دلار امضا کردند.

در این نشست الیار غنی اف معاون نخست وزیر ازبکستان و فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه حضور پیدا کردند.

الیار غنی اف معاون نخست وزیر ازبکستان در این نشست گزارشاتی را در خصوص روند اصلاحات مالی و فضای مناسب سرمایه گذاری برای گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل در اختیار طرف ترک قرار داد.

معاون نخست وزیر ازبکستان با اشاره به اینکه ترکیه همکار مهم مالی و بازرگانی ازبکستان می باشد، گفت: تاشکند جذب سرمایه گذاری های مستقیم خارجی، فناوری های روز و افزایش حجم صادرات را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است.

معاون رئیس جمهور ترکیه نیز در این نشست ضمن ارزیابی روابط دوجانبه بر اولویت روابط مالی تاکید نمود.

وی همچنین توضیح داد: ازبکستان و ترکیه باید بیشتر کوشش نمایند تا به دستورات روسای جمهور 2 کشور حجم مبادلات بازرگانی دوجانبه را در آینده نزدیک به 5 میلیارد دلار برسانند.

در چارچوب گفت وگوهای دوجانبه همچنین توافقات مهمی از جمله لغو رژیم ویزا برای رانندگان ازبک و عوارض ترانزیتی از سال 2020 میلادی به دست آمد.

همچنین در چارچوب این نشست قرارداد همکاری بین اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان و شورای روابط مالی خارجی ترکیه، قرارداد همکاری بین وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی تاشکند و منطقه صنعتی سازمان یافته گبزه شهر استانبول، یادداشت تفاهم همکاری بین راه آهن 2 کشور امضا شد.

در خاتمه پنجمین نشست کمیسیون بین دولتی پروتکل مربوطه امضا و در خصوص برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک در سال 2020 میلادی در شهر تاشکند توافقاتی حاصل شد.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2018 میلادی با 39.9 درصد افزایش در حدود 2 میلیارد و 170 میلیون دلار بود.

فقط در سال 2017 میلادی در ازبکستان بیش از 20 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه ایجاد شده است.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت ها و بانک های ترکیه طرح های بزرگی از جمله فراوری فناوری های پیشرفته، مدرنیزه کردن زیربناهای انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می گردد.

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 4 مارس سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

انتهای پیغام/ح

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33778

به "ازبکستان و ترکیه 455 میلیون دلار قرارداد امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان و ترکیه 455 میلیون دلار قرارداد امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید