افشین فرزام: باید برای کسب سهمیه المپیک هوشمندانه پیش برویم، قایق استاندارد نداریم

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان گفت: اکثر قایق ها شرایط استاندارد ندارند و باید منتظر باشیم قایق های جدید که خریداری شده به دست ما برسد.

افشین فرزام: باید برای کسب سهمیه المپیک هوشمندانه پیش برویم، قایق استاندارد نداریم

افشین فرزام در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط ملی پوشان روئینگ و اردوی آمادگی این تیم گفت: سه مرحله گزینش تیم ملی گذاشتیم که دو مرحله آن برگزار گردیده است. یک مرحله آن بهمن ماه سال گذشته و یک مرحله اواخر فروردین ماه با سه مرحله و با فرصت حضور برای همه، برگزار گردید. بعد از این سه مرحله گزینش خوبی داشتیم و اولین مرحله اردوی 20 روزه ما تمام شد.

کار سختی برای کسب سهمیه پیش رو داریم

وی در ادامه اضافه کرد: پنجشنبه گذشته اولین تست داخلی را برگزار کردیم و شرایط تمرینی و بچه ها را آنالیز کردیم. من از سال 2013 با روئینگ مردان کار نکرده بودم و لازم بود از نظر فنی آنها را آنالیز کنم و اولین تست درون اردویی را نیز انجام دادم. از امروز دور جدید اردو شروع و تا 23 و 24 خرداد هم ادامه دارد. در سرانجام این اردو دوباره یک تست و انالیز انجام می دهم.

سرمربی تیم روئینگ مردان در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک یادآور شد: برای سهمیه المپیک کار سختی در پیش داریم چون شرایط تیم مردان تفاوت است و با توجه به فرصت محدود باید شرایط سخت تری را در نظر بگیریم تا جهش لازم را در بچه ها ایجاد کنیم تا در مسابقات پیش رو موفقیت های لازم را کسب نمایند.

باید برای کسب سهمیه هوشمندانه پیش برویم

وی در مورد مسابقات پیش روی روئینگ برای کسب سهمیه المپیک، یادآور شد: اولین مرحله توزیع سهمیه المپیک اوایل شهریور ماه در مسابقات جهانی اتریش است. معمولا در روئینگ سال ها است در مسابقات جهانی شرکت نمی کنیم اما با توجه به اینکه اولین فرصت کسب سهمیه است، اگر تیم در ارنج ها و رکوردها شرایط خوبی داشته باشد، اگر با نفرات محدود شرکت کنیم خوب است. در ضمن طبق قوانین فدراسیون جهانی برای اینکه بتوانیم در مسابقات کسب سهمیه قاره ای شرکت کنیم حتما باید در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

فرزام اضافه کرد: مسابقات قهرمانی آسیا یک تا 5 آبان ماه در کره جنوبی نیز فرصت خوبی است تا بچه ها را محک بزنیم مرحله بعدی توزیع سهمیه در بخش آسیا و اقیانوسیه اردیبهشت سال 99 خواهد بود که محل آن هنوز معین نیست. یک مرحله توزیع سهمیه خرداد ماه سال 99 در کاپ جهانی نیز وجود دارد که ما پیش از این در این مسابقات شرکت نکردیم اما اگر تیم را خوب آنالیز کنیم می توانیم در قایق هایی که تایم خوبی دارند، شانس کسب سهمیه داریم.

وی شرایط کسب سهمیه المپیک 2020 را پیچیده تر از ادوار گذشته دانست و گفت: احتیاج است هوشمندانه عمل کنیم و از همه شانس های خود استفاده کنیم تا بتوانیم سهمیه ها را به دست آوریم و بهترین عملکرد را داشته باشند.

اگر اردوی برون مرزی داشته باشیم خیلی خوب است

سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان در مورد لزوم برگزاری اردوی برون مرزی توضیح داد: اگر اردوی برون مرزی داشته باشیم فرصت بسیار خوبی است چون کشورهای پیشرفته و اروپایی که پیست ها و امکانات استاندارد دارند برای تنوع تمرین و ایجاد شرایط جدید، اردوی برون مرزی و مسابقات تدارکاتی دارند اما ما باید شرایط مالی حاکم بر ورزش را درک کنیم و ببینیم چه داشته هایی داریم. اگر نتوانیم اردوی خارجی داشته باشیم باید حداکثر استفاده را از اردوهای داخلی ببریم. تا مسابقات قهرمانی آسیا چون در فصل گرما قرار داریم بیشتر می توانیم از پشت سدها استفاده کنیم ولی برای مسابقات قاره ای چون اردیبهشت ماه است، احتیاج داریم در بهمن و اسفند و فروردین که شرایط جوی کشور در پشت سدها مناسب است تمرین کنیم در این شرایط احتیاج است با نفراتی که مطمئن هستیم شانس کسب سهمیه دارند اردوهایی در جاهای دیگر داشته باشیم.

اواخر تیرماه به ترکیب نهایی می رسیم

فرزام در پاسخ به این سوال که مرحله نهایی انتخابی تیم ملی روئینگ جهت اعزام به مسابقات کسب سهمیه چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: تمرین با تیم مردان را تازه شروع کردیم و واقعا یک همت و کوشش خوبی در بچه ها ایجاد شده و با انگیزه تمرین می نمایند. بعد از اینکه از تهران خارج شدیم و در دو کیلومتر تمرین کردیم، ترکیب اصلی را پیدا خواهیم کرد و فکر می کنم این زمان اواخر تیرماه باشد تا برای مسابقات جهانی به ترکیب و ارنج مناسب برسیم. در جهانی فقط بحث کسب سهمیه نیست بلکه شرایط بعدی را نیز باید در نظر گرفت. 50 درصد تیم مردان از تیم جوانان هستند و کم تجربه هستند سایر بچه ها نیز به جز یکی دو نفر تجربه کمی دارند. باید راستا مناسب را در نظر بگیریم تا آنها را کاملا آماده کنیم تا به خصوص در آخرین فرصت در کاپ جهانی محک خوبی خورده باشند و بتوانند سهمیه بگیرند.

قایق استاندارد نداریم

وی در سرانجام در مورد قایق و پاروی ملی پوشان تاکید نمود: اکثر قایق ها شرایط استاندارد ندارند و باید منتظر باشیم قایق های جدید که خریداری شده به دست ما برسد. در بعضی ارنج ها وزن قایق ها 25 کیلو بالاتر از وزن استاندارد است و نمی دانم در تست هایی که می گیریم اگر قایق ها استاندارد باشد چه زمان هایی ثبت می گردد.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25430

به "افشین فرزام: باید برای کسب سهمیه المپیک هوشمندانه پیش برویم، قایق استاندارد نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشین فرزام: باید برای کسب سهمیه المپیک هوشمندانه پیش برویم، قایق استاندارد نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید