تاریخی ترین هتل های ایران کدامند؟

به گزارش مجله سرگرمی، مسافران عموماً اقامت در جاهای قدیمی، خانه های تاریخی و هتل هایی را به جاهای دیگر ترجیح می دهند و اصلاً خود این مکان ها تبدیل می شوند به پررنگ ترین انگیزه سفر. نه تنها به شهری تاریخی سفر نموده ای بلکه در جایی تاریخی، با معماری منحصربه فرد اقامت داری و عیش سفرت کامل می گردد. در ایران قدیمی ترین هتل ها را می توان بیشتر در سه شهر اصفهان و یزد و کاشان جست. این دو شهر که پر از خانه های تاریخی سالم هستند این موقعیت را داشته اند که بعضی از آنها را به هتل تبدیل نمایند، رویه ای که اگر در شهرهای دیگر هم به کار گرفته گردد هم بنا را از تخریب و فرسودگی و بی استفاده بودن نجات می دهد و هم باعث جذابیت بیشتر شهر برای گردشگران داخلی و خارجی می گردد. چه بسیار خانه ها، عمارت ها و کاروانسراهایی که بر اثر بی توجهی از بین رفتند یا در آستانه ویرانی هستند اما می توانستند با تغییر کاربری تبدیل به محبوب ترین مکان ها برای گردشگران شوند. معرفی تاریخی ترین هتل های ایران می تواند وسوسه اقامت در آنها را در شما بیدار کند و به استفاده بیشتر از این گنجینه ارزشمند بینجامد.

تاریخی ترین هتل های ایران کدامند؟

خانه منوچهری کاشان

هتل خانه منوچهری با 400 سال قدمت در محله پشت عمارت کاشان، نزدیک بازار قدیمی و حد واسط محله سرپله قرار گرفته. این خانه، خود یکی از مکان های دیدنی شهر کاشان محسوب می گردد. خانه منوچهری دو در ورودی دارد و از معدود خانه های باقی مانده در کاشان است که هنوز آب انبار دارند. این خانه بعد از سه سال بازسازی و بازسازی درسال 1390 به بهره برداری رسید و با کامل کردن تجهیزات و امکاناتش، خود را به سطح استاندارد هتل های دنیا رساند. از امکانات ویژه این هتل می توان به آب انبارش اشاره نمود که تبدیل به فیلم خانه شده. اتاق های هتل با نمایی رو به حیاط هتل و حوض آب و باغچه ها، نوید اقامتی به یاد ماندنی را به مسافران می دهند.

صفحه خانه منوچهری در خبرنگاران تریپ

فهرست هتل های کاشان در خبرنگاران تریپ

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان از بناهای تاریخی و باقیمانده از عصر صفوی با قدمتی چهارصدساله است که تغییر کاربری داده. هتل در یک کوچه باغ قدیمی در قلب بافت تاریخی شهر و نزدیک به مراکز تجاری و خرید شهر واقع شده. احساس می کنید با یک موزه طرف هستید، اتاق هایش درست مثل خانه های قدیمی اصفهان، حیاط بزرگی را دوره نموده اند که وسطش حوض و فواره های آبنماست و عصرهایش را خواستنی می نماید. نزدیکی هتل به خیابان چهار باغ و میدان نقش دنیا و عمده ترین نقاط توریستی و تاریخی شهر به جذابیتش اضافه نموده. هتل سنتی اصفهان با محیطی آرام و اصیل و مجهز به وسایل مدرن تجربه اقامت در خانه های قدیمی ایرانی و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان را برای مسافران شهر تداعی می نماید.

صفحه هتل سنتی اصفهان در خبرنگاران تریپ

فهرست هتل های اصفهان در خبرنگاران تریپ

هتل سنتی والی یزد

بیشتر هتل های قدیمی یزد متعلق به دوره قاجار هستند اما هتل سنتی والی از همه آن ها قدیمی تر و متعلق به دوران صفویه است. قدمت هتل والی به بیشتر از 400 سال می رسد و نماینده معماری آن دوران محسوب می گردد. فضای اندرونی و بیرونی و هشتی با گچ کاری و کاربندی، نارنجستان و سردابی که آب روان دارد و جهت قنات را احیا می نماید و همین طور حیاط باصفا و حوض بزرگی که وسط آن است، جاذبه های هتل را تشکیل می دهند. هتل در مجموعه تاریخی امیر چخماق قرار گرفته است و دسترسی به بافت قدیم را آسان نموده. پشت بامش برای مسافران قابل استفاده است و چشم انداز وسیعی به این بافت تاریخی و بادگیرهایش دارد.

صفحه هتل سنتی والی در خبرنگاران تریپ

فهرست هتل های یزد در خبرنگاران تریپ

هتل متولی باشی ماهان

ساختمان هتل باغ سنتی متولی باشی، حدود 180 سال قدمت دارد و شما با اقامت در این هتل احساس می کنید در یک جاذبه گردشگری اقامت دارید تا یک هتل. در این مکان ترکیب و همنشینی جالبی بین سنت و مدرنیته در این هتل خواهید دید. مثلاً در اتاق های هتل که فضایی کاملا سنتی دارند، می توانید از اینترنت وایرلس بهره ببرید. صبحانه در این هتل به صورت رایگان سرو می گردد. باغ و فضای سبز هتل به قدری زیباست که خارج شدن از محوطه هتل را برایتان سخت می نماید. قدم زدن در جهت زیبای پیاده روی در یک باغ سنتی ایرانی چیزی نیست که آدم بتواند به سادگی از آن صرف نظر کند.

صفحه هتل متولی باشی ماهان در خبرنگاران تریپ

فهرست هتل های کرمان در خبرنگاران تریپ

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84373

به "تاریخی ترین هتل های ایران کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخی ترین هتل های ایران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید