تحول در دنیای آموزش عالی با هوش مصنوعی

به گزارش مجله سرگرمی، مطالعات اخیر نشان می دهد که آموزش عالی بیش از سایر بخش های آموزشی متأثر از روبات ها و هوش مصنوعی بوده و در آینده ای نزدیک این سیستم هوشمند نگرش سنتی در حوزه آموزش، یادگیری و تحقیقات علمی را دچار چالشی بزرگ نموده و راهی نوین در عرصه آموزش و یادگیری به جامعه علمی در سراسر جهان عرضه خواهد نمود.

تحول در دنیای آموزش عالی با هوش مصنوعی

امروزه روبات ها در سراسر جهان رشد نموده و تقریبا در تمامی حوزه های زندگی انسان رخنه نموده است. بسیاری از محققان پیش بینی مینمایند که روبات ها تا سال 2030 یک پنجم از نیروی انسانی در کل جهان را از کار بیکار خواهند کرد. به همین دلیل مطالعات اخیر نشان می دهد که روبات ها در تلاشند تا با پتانسیل بسیار قوی خود در حوزه آموزش عالی نیز رخنه نموده و شکاف کمبود مهارت های دیجیتال در دانشگاه ها را با حضور فعال خود پر نمایند.

در حال حاضر پتانسیل خرابکارانه ای از روبات ها در مشاغل آموزش عالی گزارش نشده است اما انتظار می رود که این فناوری تأثیری بسیار مثبت در این عرصه را برجای بگذارد. هوش مصنوعی قادر است با به روزرسانی خود، نوآوری را در تدریس و آموزش به دانشجویان هدیه نموده و تجربه ای متفاوت را در نحوه کلاس داری و ارتباط با دانشجویان در مقایسه با شیوه سنتی رقم بزند.

این شیوه جدید آموزشی قطعا جهانی تدریس را دگرگون نموده و ذهنیت دانشجویان و اساتید را در کسب تجربه ای متفاوت اما کارآمد تغییر خواهد داد. در حال حاضر کمبود مهارت های دیجیتالی در میان دانشگاهیان این انگیزه و پتانسیل را برای جایگزینی روبات ها به جای نیروی انسانی دو برابر نموده است.

از طرفی حضور روبات ها در حوزه آموزش عالی، تغییری بنیادین در نگرش اساتید ایجاد نموده و آن ها را برای حفظموقعیت شغلی خود به سمت انجام تحقیقات، نوآوری و ابداع سوق داده است. به همین دلیل آخرین آمار منتشر شده از آینده تحقیقات نشان می دهد که کشورهای آسیای شرقی از جمله چین بر توسعه تحقیقات در مراکز اموزش عالی تأکید نموده و قصد دارند با ورود هوش مصنوعی داده ها و اطلاعات علمی را با سرعتی بسیار بالا توسعه دهند.

با ورود روبات ها به جهانی تدریس و آموزش نیز چاره ای جز تحقیقات و ایجاد دانش برای اساتید باقی نخواهد ماند. همین امر نیز انگیزه رقابت به منظور توسعه تحقیقات علمی در میان جامعه آموزشی را دو چندان نموده و شیوه ای نوین از عصر تحقیقات را رقم خواهد زد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20734

به "تحول در دنیای آموزش عالی با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در دنیای آموزش عالی با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید