جای خالی بسکتبال کردستان در لیگ برتر

به گزارش مجله سرگرمی، ژینا شریعتی - سنندج- خبرنگار: کردستان از استان هایی است که علاقه مندان به بسکتبال زیادی دارد و تک ستاره ها و استعدادهای درخشانی در این رشته را می توان در گوشه و کنار این استان و سطح کشور یافت.

جای خالی بسکتبال کردستان در لیگ برتر

اما برای حرفه ای شدن، ورزشکاران کردستانی این رشته به برنامه ریزی طولانی مدت، تمرینات سخت و انگیزه بالایی احتیاج دارند، نبود این عوامل باعث شده که فقط همان تک ستارگان را در تیم ها و باشگاه های حرفه ای داشته باشیم. سیامک ویسی (متولد سال 1357 سنندج)، مربی مطرح کردستانی و یکی از مدرسان فدراسیون است. ویسی در حال حاضر سرمربیگری تیم ملی بسکتبال جوانان 2020 کشورمان را بر عهده دارد. در ادامه گفت وگو خبرنگاران را با این مربی خوشنام تیم ملی می خوانید.

  • از سابقه ورزشی خودتان برایمان بگویید.

از سال 1373 در تیم باشگاهی ساینا سنندج، بسکتبال را به شکل حرفه ای آغاز کردم ودر سال 1375 به عنوان بازیکن تیم ملی جوانان در بازی های آسیایی شرکت کردم و در سال 1377 به قصد بازی در باشگاه فولاد مبارکه اصفهان از سنندج خارج شدم و تا سال 1380 در اصفهان مشغول به بازی بودم و بعد از آن در تهران در تیم های صبا باتری و دانشگاه آزاد و مهرام بازی کردم. در تیم های پگاه و شهرداری گرگان سابقه بازی دارم.

در سال 1389 بازی را کنار گذاشتم و وارد عرصه مربیگری شدم و سابقه مربیگری در تیم های شهرداری سنندج و خلیج فارس بندر عباس و ایستک کردستان و آرارات تهران را دارم. در رده های ملی نیز با تیم نوجوانان ایران در بازی های آسیایی 2013 به عنوان مربی افتخار حضور داشته ام و در تیم ملی ب بزرگسالان در سال 2014 مربی بودم و در سال 2018 در بازی های آسیایی جوانان مربی تیم ملی کشور بودم. اکنون نیز به عنوان سرمربی تیم جوانان 2022 مشغول به فعالیت هستم.

  • در حال حاضر مشغول به چه فعالیتی هستید؟

سرمربی تیم آرارات تهران هستم و با این تیم باشگاهی که از قدیمی ترین باشگاه های ایران است، همکاری می کنم.

  • چرا ورزش بسکتبال را انتخاب کردید و آن را ادامه دادید؟

خواهر بزرگ ترم ماریا ویسی بسکتبال بازی می کرد و من و برادرم، سامان، با تشویق های او وارد این عرصه شدیم. به نوعی خانواده ای بسکتبالی هستیم.

  • از عناوین و مقام هایتان بگویید.

بازیکن تیم صبا باتری تهران بودم که قهرمان باشگاه های کشور شدیم. با تیم فولاد مبارکه اصفهان نیز قهرمان لیگ کشور شدیم. چندین قهرمانی در باشگاه های تهران و نایب قهرمانی مسابقات بین دانشگاهی جهان را نیز در کارنامه دارم. به عنوان مربی، قهرمانی لیگ یک کشور را با تیم آرارات تهران، قهرمانی لیگ باشگاه های تهران و قهرمانی مسابقات غرب آسیا را با تیم جوانان ایرانتجربه کردم.

  • اگر به گذشته بازگردید، آیا باز هم همین راه را ادامه می دهید؟

بله؛ همین جهت را ادامه می دهم و سعی می کنم که بهترین استفاده و نتایج را داشته باشم و نقاط ضعفم را جبران کنم.

  • نظرتان در خصوص عملکرد هیات بسکتبال کردستان چیست؟

مدت کوتاهی است که هیات جدید بسکتبال کردستان فعال شده و کارهای خوبی در این مدت انجام داده است و امیدوارم که ادامه داشته باشد. متاسفانه فاصله بسکتبال ما با استان های دیگر به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب و وجود مسائل اقتصادی خیلی زیاد شده و زمان زیادی برای جبران این مشکل احتیاج است.

  • چه مسائلی سد راه پیشرفت بسکتبال کردستان است؟

عدم برنامه ریزی، کمبود بودجه، کم کاری بعضی از مسئولان قبلی مانع پیشرفت این رشته ورزشی در کردستان است. نکته آزاردهنده هم این است که تعدادی از اهالی بسکتبال حضور و وجود دیگری را قبول ندارند و خوشایندشان نیست.

  • مسئولان حاضر به این رشته جذاب ورزشی اهمیت می دهند؟

بله و حمایت و کارهای خوبی در این زمینه اجرا شده است و من بسیار خوشحالم که این رشته ورزشی در استان رو به پیشرفت است.

  • چه عواملی به شما در این راه انگیزه داد؟

در زمان جوانی، خودِ جوان بودن برای ایجاد انگیزه کفایت می نماید و زمینه فعالیت خانوادگی و در ادامه هم خانواده ام یعنی همسرم و دخترم بهترین بهانه من برای ادامه این ورزش بوده اند.

  • سال 98 تا امروز برای سیامک ویسی چگونه گذشته است؟

تاکنون سال خوبی بوده و در همه زمینه ها چه بسکتبال و چه خانوادگی کارهای خوبی انجام داده ام.

  • به عنوان یک مربی مطرح و با توجه به ظرفیت استان در زمینه بسکتبال چه راهکارهایی برای رشد بیشتر این رشته ورزشی پیشنهاد می کنید؟

برنامه ریزی بلندمدت علمی و اصولی روز جهان برای رده های پایه و صرف هزینه در این راه و به روز نگه داشتن مربیان جوان و همچنین تامین اقتصادی مربیانی که با تیم های پایه کار می نمایند، عوامل بسیار مهم و از نکات قابل توجه برای رشد بسکتبال استان است.

  • چه برنامه ای برای آینده خود دارید؟

کوشش و موفقیت با برنامه ریزی منطقی و اهداف واقع بینانه در ارتباط با بسکتبال روز جهان.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45639

به "جای خالی بسکتبال کردستان در لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی بسکتبال کردستان در لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید