خبرنگاران 410 هزار لیتر الکل برای خراسان رضوی تامین شد

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور فراوری مواد ضدعفونی کننده و برطرف احتیاج بیمارستان ها و داروخانه های استان در این زمینه از ابتدای اسفند ماه تا به امروز بیش از 410 هزار لیتر الکل تامین شده است.

خبرنگاران 410 هزار لیتر الکل برای خراسان رضوی تامین شد

علی رسولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از این مقدار 185 هزار لیتر الکل وارد استان شده و بیش از 225 هزار لیتر نیز در این استان فراوری شده که با موضوع دانشگاه های علوم پزشکی در اختیار 18 واحد فراوری مواد ضدعفونی کننده، داروخانه ها و بیمارستان های استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با افزایش فراوری الکل توسط 2 واحد فراوریی، ظرفیت فراوری این ماده در استان از 15 هزار لیتر به 21 هزار لیتر در روز افزایش یافت.

وی روز شنبه نیز در حاشیه مراسم افزایش فراوری این دو واحد به خبرنگار خبرنگاران گفت: این دو واحد در شهرک صنعتی کاویان فریمان و در شهرک صنعتی کلات قرار دارند که واحد مستقر در فریمان ظرفیت خود را به میزان 10 هزار لیتر در روز و واحد مستقر در شهرک صنعتی کلات هم ظرفیت فراوری خود را به 11 هزار لیتر در روز افزایش داد.

رسولیان اضافه نمود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته قرار است این دو واحد فراوریی ظرفیت فراوری الکل خود را طی چند روز آینده در مجموع به 30 هزار لیتر در روز افزایش دهند.

وی ادامه داد: با افزایش فراوری الکل به عنوان پایه فراوری بسیاری از مواد ضدعفونی کننده، بخش عمده ای از احتیاج استان به این مواد برای پیشگیری از شیوع کرونا تامین می گردد.

وی همچنین در خصوص تامین ماسک مورد احتیاج استان نیز گفت: در این راستا افزایش فراوری 10 واحد کوچک و عظیم زنجیره فراوری ماسک اعم از واحدهای فراوری پارچه، برش، دوخت و دوز و توزیع در حال برنامه ریزی است.

رسولیان اظهار امیدواری کرد تا چند روز آینده فراوری ماسک N95 نیز در خراسان رضوی شروع گردد.

براساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تا به امروز به 183 نفر رسیده است.

89 نفر نیز در این استان بر اثر بیماری مشکوک به کرونا جان باخته اند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75599

به "خبرنگاران 410 هزار لیتر الکل برای خراسان رضوی تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 410 هزار لیتر الکل برای خراسان رضوی تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید