دنگ سفرهای گروهی را چگونه حساب کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، در سفرهای دسته جمعی یکی از کارهای سخت که معمولا افراد از آن شانه خالی می نمایند، مسئله دونگ سفر است. چقدر تو خرج نموده ای، چقدر من؟ سهم هرکس چقدر می گردد؟ لابد برای شما هم رخ داده که طول سفر یا در محاسبه سهم هرکس دچار سردرگمی شده اید یا نهایتا ضرر نموده اید. در موارد نادری هم (که اصولا هیچگاه نصیب حال ما نمی گردد) ممکن است سود هم نموده باشید یا کمتر از اندازه، دونگ داده باشید. اما واقعا راه حل مدیریت این بخش مهم از سفر چیست؟ با ما همراه باشید.

دنگ سفرهای گروهی را چگونه حساب کنیم؟

چند راه چاره برای مدیریت دنگ سفرهای گروهی

مادر خرج سفر

مساله دونگ آنقدر در سفر جدی و پیچیده است که نقشی به نام مادر خرج در سفر شکل گرفته است. روشی سنتی برای حل مسائل. به طور کلی مسئله مادرخرج توانسته تا حدود زیادی مشکل سفرهای دسته جمعی را حل نماید. به این صورت که فردی مسئول مخارج سفر گردد. حتی برای راحت تر شدن کار می توانید در ابتدای سفر مبلغی را جهت هزینه های هر فرد در سفر لحاظ کنید و مجموع آن مبلغ را در اختیار مادرخرج دهید. در این حالت، هم در طول سفر درگیر پرداخت دونگ به دوستان نمی شوید و هم از ابتدای سفر بودجه خود را معین نموده اید. به خاطر داشته باشید که در این موارد نقش مادر خرج را به کسی بسپارید که در پرداخت هزینه ها دست و دلباز نباشد و بتواند با مبالغ در نظر گرفته شده تا انتهای سفر هزینه ها را مدیریت کند. در این صورت خیالتان راحت است که بعد از اتمام سفر قرار نیست مبلغ اضافه ای پرداخت کنید.

اگر به یک سفر طولانی رفته اید، بهتر است یک میزانی از هزینه ها را برآورد نموده و مانند صندوق، به همان اندازه پول پیش مادرخرج بگذارید، تا مادرخرج از محل آنها هزینه نموده و در خاتمه سفر کسری یا باقیمانده مبلغ را حساب و کتاب کند. با این روش به کسی که مادر خرج شده فشار کمتری می آید و جیبش خالی نمی گردد.

اگر هم سفرتان کوتاه و کم هزینه است و با مادر خرج خیلی تعارف ندارید، بگذارید آخر سفر هزینه ها را برآورد نموده و هر کسی دونگ خودش را پرداخت کند.

اپلیکیشن های محاسبه دنگ سفر

در کنار روش های سنتی، روش های صنعتی هم برای مدیریت هزینه ها وجود دارد. اپ استورها پر هستند از اپلیکیشن هایی که مدیریت هزینه های شما را به عهده می گیرند. از جمله اپلیکیشن هایی مثل دونگی پال و دنگ ودونگ که اولی برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید و دومی فقط برای گوشی های اندرویدی طراحی شده است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید: 10 اپلیکیشن ضروری در سفر

دونگی پال؛ مدیریت هزینه همراه با چت

دونگی پال اپلیکیشنی است که محاسبه دونگ تنها گوشه ای از ویژگی ها و البته مهم ترین آنها است. یک اپلیکیشن وطنی با رابط کاربری ساده و جذاب که علاوه بر محاسبه دونگ در سفرهای گروهی، امکان پرداخت آنها را بدون کسر کارمزد از داخل اپلیکیشن فراهم می نماید. امکانی که برای آن، تمام کارت های عضو شبکه شتاب تحت پوشش قرار گرفته اند. با این اپلیکیشن حتی لازم نیست که حتما شماره کارت مقصد را داشته باشید و صرفا با داشتن شماره موبایل طرف، می توانید مبلغ موردنظر را برای دوست تان واریز کنید. دونگی پال همچنین بر پایه پیغام رسان کار می نماید. یعنی شما می توانید با دوستان تان درون برنامه چت کنید، برای سفری خاص گروه درست کنید و احیانا اگر خواستید، به کسی که هنوز دونگش را صاف ننموده، سیخونک بزنید. دونگی پال از آن برنامه هاست که باید آن را برای پدرها و مادرها هم نصب کرد. بالاخره نسل گذشته بیشتر از نسل امروزی ها، درگیر تعارفات و رودربایستی هستند. ولی این روزها شرایط مالی با کسی شوخی ندارد.

دنگ و دونگ، معین دونگ به فارسی سلیس

یکی دیگر از گزینه های خوب برای تقسیم دونگ سفرهای گروهی، اپلیکیشن دنگ ودونگ است. دنگ و دونگ شباهت زیادی به یک اپلیکیشن بسیار معروف جهانی به نام اسپلیتوایز دارد و بسیاری از امکاناتی را که اسپلیت وایز در اختیار کاربر قرار می دهد، در خود دارد اما مهم ترین ویژگی آن این است که به زبان فارسی است و افرادی که با زبان انگلیسی کمتر آشنایی دارند هم به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. در برنامه دونگ و دونگ همچنین می توانید در صورتی که قرضی به کسی دارید آن را در برنامه گروه لحاظ کنید تا برنامه این مورد را در محاسبات پرداخت دونگ دو طرف لحاظ کند. دنگ ودونگ رابط کاربری ساده ای هم دارد تا هر فردی با هر سطح اطلاعات از آن استفاده کند. پس اگر برای مادر یا پدرتان یا کسانی که هنوز با فناوری های روز خیلی عجین نیستند، خواستید پیشنهادی برای مدیریت سفرهای گروهی بدهید، انتخاب خیلی مناسبی است. قطعا بعد از سفرشان شما را دعا خواهند کرد. البته اگر والدین شما یا خودتان، از سیستم عامل iOS استفاده می کنید، هنوز باید کمی صبر کنید. چون فعلا فقط نسخه اندروید این اپلیکیشن آماده شده است. تا آن زمان می توانید به روش های سنتی اکتفا کنید یا دعاگوی طراحان روش های صنعتی خارجی باشید.

اسپلیت وایز، سهم شما را در هر چیزی محاسبه می نماید!

می توان گفت اولین و جامع ترین اپلیکیشن مدیریت هزینه ها نه تنها در تقسیم دونگ سفر بلکه در موارد دیگری مثل تقسیم دونگ هم خانه، تقسیم دونگ مهمان و… اپلیکیشن اسپلیت وایز است. استفاده از اسپلیت وایز در سفر با ساختن گروهی در این اپلیکیشن شروع می گردد. شما می توانید واحد پولی کشور مورد نظر را در برنامه وارد نموده و افردای که در سفر حضور دارند را به این گروه اضافه کنید. در هر شرایطی هر یکی از دوستان که هزینه ای پرداخت می نماید، می تواند شخصا این هزینه را در برنامه وارد کند و با انتخاب افرادی که این هزینه بین آنها تقسیم می گردد، دونگ هر نفر معین می گردد. یکی از مزایای این برنامه در سفرهای خارجی این است که شما می توانید همزمان درگروه سفر از چند واحد پولی مختلف برای وارد کردن دونگ بهره ببرید و برنامه به صورت اتوماتیک دونگ های هر واحد پولی را به صورت مجزا بین افراد تقسیم می نماید.

دیگر خرده های دونگ دیگران را نپردازید

بیشتر بخوانید : 10 اپلیکیشن ضروری در سفر

نکته جالب این برنامه این است که در مواردی که مبلغ کل به صورت مساوی بین افراد تقسیم نمی گردد می توانید پرداخت را به صورت عادلانه بین افراد تقسیم کنید. به عنوان مثال فرض کنید در سفر به رستوران رفته اید و غذای شما از بقیه گروه گران تر است. شما می توانید با وارد کردن مبلغ غذای خود دونگ غذا را طبق مبلغی که شما و دیگران پرداخت نموده اید تقسیم کنید.از دیگر گزینه های جالب این برنامه که ممکن است برای افرادی که خیلی با حساب و کتاب سروکار ندارند گیج نماینده باشد، گزینه ساده سازی پرداخت نهایی دونگ است. شما با اضافه کردن هر هزینه ای می توانید میزان بدهی یا طلب پرداختی به افراد گروه را مشاهده کنید. در انتهای سفر در صورتیکه بخواهید پرداخت ها ساده سازی شوند می توانید از گزینه simplified بهره ببرید. در این حالت برنامه با اطلاعات پرداختی که دارد بدهی و طلب ها را بین افراد ساده سازی می نماید و بنابراین دیگر لازم نیست همه افردا گروه به یکدیگر پول پرداخت نمایند.

محاسبه دونگ یک شام محبت آمیز

اسپلیت وایز در کنار این اپلیکیشن، برنامه دیگری را نیز به نام plate by splitwize طراحی نموده است که در این برنامه می توانید به صورت اختصاصی دونگ یک شام محبت آمیز در یک رستوران یا یک غذای گروهی را حساب کنید. در این برنامه همانند اپلیکیشن اصلی می توانید قیمت غذای گران تر را به صورت مجزا وارد نموده و مواردی مثل پیش غذا را نیز به صورت برابر تقسیم کنید. حتی برای راحت تر شدن کار می توانید در گروه موارد مهم را اضافه نموده و با انتخاب گزینه hit the rest بقیه موارد را به صورت مساوی تقسیم کنید. نکته جالب این برنامه طراحی بصری آن است. طراحی این برنامه همانند یک میز شام با تعدادی بشقاب است و بعد از افزودن افراد به گروه برای نشان دادن دونگ هر نفر، عدد معین شده هر فرد بروی بشقاب او قرار می گیرد.

تقسیم دونگ حتی بدون گوشی هوشمند

از مزایای اسپلیت وایز این است که در همه سیستم عامل ها قابل استفاده است و حتی اگر کسی اپلیکیشن را روی گوشی هوشمند خود نداشته باشد می توانید با افزودن ایمیل فرد تحت عنوان نامش هزینه ها را با او تقسیم کنید تا بتواند به وسیله وب سایت اسپلیت وایز و ایمیل، در جریان دونگ خود قرار بگیرد.

اپلیکیشنی برای محاسبه سهم اجاره خانه

اگر به سایت این برنامه سر زده باشید، به گزینه های جالب تری هم برمی خورید که در برنامه های مشابه وجود ندارند و می توانید حتی در شرایط غیر سفر یا دوران اقامت موقت دانشجویی در دیگر شهرها و کشورها هم از آن بهره ببرید. به عنوان مثال در صورتی که با کسی هم خانه هستید و ممکن است شما یا هم خانه تان سروصدایی بیش از حد معمول داشته باشید، می توانید در اسپلیت وایز از گزینه محاسبه صدا بهره ببرید. در این قسمت با وارد کردن اطلاعاتی مثل میزان اجازه و نحوه پرداخت آن، اسپلیت وایز مبلغی را به نسبت اجاره خانه برای شما معین می نماید که شما می توانید به هم خانه تان به عنوان تشکر از تحمل صدا پرداخت کنید یا هدیه ای به ارزش قیمت معین شده تقدیم هم خانه تان کنید.

دیگر گزینه این برنامه معین ارزش وسیله ای است که شما برای خانه خود خریده اید. به طور مثال شما می توانید در قسمت fairness calculators با انتخاب قسمت furniture calculator، بعد از پاسخ به چند سوال ساده ارزش واقعی مبل دست دومی را که خریده اید محاسبه نموده و با اطمینان بیشتری آن را خریداری کنید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41409

به "دنگ سفرهای گروهی را چگونه حساب کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "دنگ سفرهای گروهی را چگونه حساب کنیم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنگ سفرهای گروهی را چگونه حساب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید