برطرف مشکل پارگی رباط ورزشکاران با فناوری نانو ، از تجهیز آبریز یخچال فریزر به سیستم ضدعفونی تا درمان سرطان حنجره

به گزارش مجله سرگرمی، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

برطرف مشکل پارگی رباط ورزشکاران با فناوری نانو ، از تجهیز آبریز یخچال فریزر به سیستم ضدعفونی تا درمان سرطان حنجره

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

رشد 80 برابری شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی

در حالی که در سال 1392 تنها دو شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مشغول به کار بودند، این تعداد در سال های بعد با توجه به بهبود قوانین و سیاست های تشویقی ستاد رشد قابل توجهی داشت و تا انتها شهریور 1399 به 163 شرکت افزایش یافت.

برطرف مشکل پارگی رباط ورزشکاران با فناوری نانو مرتفع می گردد

محققان بافت های نرم مهندسی شده را توسعه می دهند که فناوری آن براساس چگونگی رشد تاندون ها در جنین طراحی شده است و کوشش می نمایند تا فراوری تاندون و رباط مصنوعی را با تقلید و تکرار رویداد های مولکولی که باعث رشد تاندون جنینی می گردد، با استفاده از تحویل نانوذرات و تحریک مکانیکی سلول های رشد یافته، بهبود بخشند. پائولا مورفی پژوهشگر اصلی این پروژه که استاد جانورشناسی کالج ترینیتی است، گفت که این تیم تحقیقاتی، توسعه طبیعی تاندون در جنین جوجه و موش را آنالیز می نماید.

ضدعفونی و ترمیم زخم با اسپری نانویی!

شرکت ایرانی اسپری ضدعفونی نماینده حاوی نانوذرات نقره فراوری و به بازار عرضه می نماید که برای ضدعفونی کردن و ترمیم زخم قابل استفاده است. این اسپری می تواند روی باکتری های گرم مثبت و گرم منفی در موضع زخم تاثیر بگذارد. بعلاوه از رشد و تکثیر باکتری ها در محل زخم ممانعت نموده و به فرایند التیام زخم و شکل گیری بافت تازه یاری شایانی کند. براساس اطلاعات منتشر شده به وسیله شرکت نانوالوند آراد، این اسپری بر خلاف بیشتر پماد های زخم و سوختگی که موجب تحریک، سوزش، درد و خارش در محل زخم می شوند، عاری از این نوع عوارض جانبی است.

نانوزیست ذرات به درمان سرطان حنجره یاری می نماید

یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان سورنس (Severance)، نانوذرات مشتق از غشای سلولی (CMNP) را توسعه داده است که قادر به حفظ حنجره در سرطان حنجره است. برای تأیید اثر ضد سرطانی نانوذرات تازه، این تیم تحقیقاتی سلول های سرطانی حنجره را به مدت سه روز با نانوذرات درمان کردند. سپس بیان ژن مربوط به مرگ سلول های سرطانی را با آزمایش تقویت ژن در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کردند.

آبریز یخچال فریزر به سیستم ضدعفونی نانویی مجهز شد

شرکت الجی، یکی از بزرگترین فراورینمایندگان لوازم الکترونیکی کره جنوبی، به اسم بخشی از تعهد خود برای سلامت و رفاه مصرف نمایندگان، یخچال چند درب مجهز به فناوری نانو LG GC-L 22 FTQBL را معرفی کرد. این یخچال فریزر اولین مدل در خط فراوری یخچال ال جی بوده که مجهز به بخش UV Nano است، این ویژگی دارای توانایی حذف ذرات مضر را دارد که ممکن است به خروجی آب یخچال چسبیده باشد.

دستگاه های الکترونیکی با نانوژنراتور ها بی احتیاج از باتری می شوند

حرکت به سمت دستگاه های کم مصرف، مسیری بوده که صنعت الکترونیک همواره دنبال نموده است. تغییر رویه به سوی سیستم های روشنایی LED کم مصرف نمونه خوبی از این فرایند است. راهبرد دیگر، توسعه دستگاه هایی است که بتوانند انرژی خود را تامین نمایند. ایده اصلی در اینجا استفاده از موادی است که اثرات پیزوالکتریک و تریبوالکتریک را برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی به کار گیرند. مواد پیزوالکتریک وقتی تحت فشار مکانیکی قرار می گیرند، بار الکتریکی ایجاد می نمایند، در حالی که اثر تریبوالکتریک تجمع بار ها روی دو ماده متفاوت پس از تماس با یکدیگر است.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161328

به "برطرف مشکل پارگی رباط ورزشکاران با فناوری نانو ، از تجهیز آبریز یخچال فریزر به سیستم ضدعفونی تا درمان سرطان حنجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مشکل پارگی رباط ورزشکاران با فناوری نانو ، از تجهیز آبریز یخچال فریزر به سیستم ضدعفونی تا درمان سرطان حنجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید