سوشا مکانی: در فوتبال حریف من نشدند، محرومم کردند!

به گزارش مجله سرگرمی، بعد از چند ماه دوری از میدان، سوشا مکانی اعلام نموده که تا دو هفته دیگر به دروازه میوندالن باز خواهد گشت.

سوشا مکانی: در فوتبال حریف من نشدند، محرومم کردند!

سوشا مکانی: در فوتبال حریف من نشدند، محرومم کردند!

دوری چند ماهه سوشا مکانی از فوتبال، دلیلی جز جراحی زانوی او نداشت و حالا خودش می گوید که تا یکی دو هفته دیگر به دروازه میوندالن بازمی گردد: برنامه ریزی ما به گونه ای بود که طی 6 یا 7 ماه بتوانم بازی کنم. این برنامه ریزی به جایی رسید که حدوداً 7 ماه از جراحی من می گذرد و خوشبختانه پروسه درمان خیلی خوب پیش رفت. الان هم شرایط بازی را به دست آورده ام و تا چند روز دیگر تست قدرت را که تست نهایی است، انجام می دهم که اگر این تست را با پیروزیت پشت سر بگذارم تا چند روز دیگر می توانم بازی کنم. البته فعلاً لیگ تعطیل است چرا که جام جهانی جوانان دارد برگزار می گردد و چند بازیکن از لیگ نروژ هم در این رقابت ها حضور دارند. به خاطر همین مسابقات 20 روز لیگ نروژ تعطیل شده اما دو هفته دیگر که بازی ها شروع گردد، می توانم بازی کنم.

سوشا درباره میوندالن و لیگ نروژ هم خیلی حرف زده اما گفته هایش درباره قهرمانی پرسپولیس که به ماجراهای جدایی او از این تیم ختم می گردد، جذابیت بیشتری دارد: خدا را شکر که پرسپولیس با شرایطی که برانکو و دستیارانش برای این تیم به وجود آورده اند، توانسته نتایج خوبی بگیرد. شروع این راه همان زمانی بود که من در پرسپولیس بازی می کردم و بازیکنان زیادی که جذب شدند، توانستند به بلوغ تاکتیکی و فنی برسند. پرسپولیس شخصیت پیدا نموده و تعداد باخت های پرسپولیس در این سه سال نشانگر این است که علاقه ای به باخت ندارد. البته زمانی که ما در پرسپولیس بودیم، شرایط فرق می کرد چرا که برانکو تازه به ایران آمده بود و تیمی را در اختیار گرفت که خودش آن را نبسته بود. خوشبختانه تیم شرایط خوبی پیدا کرد به طوری که از انتهای جدول خودمان را به صدر رساندیم اما اتفاقاتی را برای پرسپولیس رقم زدند که پیروز نشویم.

چه کسانی و کدام اتفاقات در نظر سوشا هستند که قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ پانزدهم را به مسائل غیرفوتبالی ربط داده؟ این پاسخ اوست: همه آن کارها به خاطر این بود که ما می توانستیم خیلی راحت آن سال قهرمان لیگ شویم اما بعضی کارها را انجام دادند تا نتیجه نگیریم. تیمی که از انتهای جدول در حد قهرمان ظاهر شد، می توانست قهرمان گردد اما اتفاقات غیرفوتبالی رقم خورد تا در نهایت ما قهرمان نشویم. به عنوان یک طرفدار پرسپولیس مسرورم که این تیم سه سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و جام قهرمانی را تقدیم طرفدارانی کرد که بهترین طرفداران جهان هستند. پرسپولیس کادر فنی لایقی دارد و امیدوارم فصل آینده بتواند قهرمان آسیا گردد. الان تنها چیزی که طرفداران پرسپولیس را مسرور می نماید این است که پرسپولیس قهرمان آسیا گردد و البته این تیم هم شایستگی اش را دارد.

از حرف های سوشا این طور برمی آید که بابت قهرمان نشدن با پرسپولیس، هنوز حسرت می خورد: بله، حسرت می خورم. من از تیم قهرمان ایران به پرسپولیس آمدم و می خواستم دوباره قهرمان لیگ شوم چرا که با بزرگترین باشگاه آسیا قهرمان شدن مزه دیگری دارد. در طول دو سالی که در پرسپولیس بودم و به خصوص در سال دوم می دانید که چه شرایط سختی داشتیم. نمی خواهم کسی را مقصر جلوه دهم و برای خودم بهانه بیاورم اما اتفاقات زیادی رخ داد. الان هم اگر بخواهم حرف بزنم شاید عده ای ناراحت شوند اما من همه چیز حتی حرف هایی را که به ناحق مطرح شد، به گردن گرفتم چرا که مسئول دروازه پرسپولیس در آن سال من بودم. باید نگاهی به کارنامه آن فصل من بیندازید و ببینید چه بلاهایی سرم آمد که بعضی از آنها ناخواسته و بعضی هم از عمد بود. از خود باشگاه گرفته تا بعضی دیگر کارهایی می کردند تا من را به هم بریزند چرا که دوست نداشتند من در پرسپولیس باشم. آنها با حضور من نتوانستند نقشه های خودشان را پیاده نمایند و به همین دلیل از حضور من در پرسپولیس دل خوشی نداشتند.

دروازه بان پیشین پرسپولیس اما حاضر نشده در خصوص این افرادی که می گوید برای او و پرسپولیس مشکل تراشیدند، شفاف سازی کند: من در سه هفته اول آن لیگ به ناحق محروم بودم و دلیلش را خودم هم نمی دانم. دروازه بان جایگزین من در سه هفته 8 گل خورد. بعد از آن محرومیت های ناحقی برای من در نظر گرفتند و بعد از نظر روحی و روانی بهم ریختم و تمرکز لازم را نداشتم که همین شد نقطه ضعف من. چون می دانستند که در زمین فوتبال نمی توانند با من رقابت نمایند، تصمیم گرفتند خارج از فوتبال ذهنم را بهم بریزند. در دو هفته آخر لیگ باز هم من دروازه بان پرسپولیس نبودم و در آن دو بازی ما گل خوردیم. دَم دست ترین آدم بعد از دست رفتن قهرمانی از سوی همه افراد من بودم. می گفتند اگر سوشا مکانی دو گل کمتر خورده بود، پرسپولیس قهرمان می شد اما کسی نگفت سوشا در خیلی از بازی ها ناجی تیمش بود و همراه با پرسپولیس از انتهای جدول توانست به صدر جدول بیاید. کسی به این مسأله اشاره نکرد که در بازی هایی که من نبودم پرسپولیس گل های زیادی خورد. محرومیت های ناحقی برای من در نظر گرفتند و پرسپولیس بابت آن ضربه خورد اما خیلی ها گفتند که سوشا مکانی به پرسپولیس ضربه زد. دروازه بان دیگر پرسپولیس درست است که دروازه بان تیم ملی ازبکستان بود اما کارنامه او را ببینید که چند گل خورد. سر آخر او رفت و من ماندم که باید جواب طرفداران پرسپولیس را می دادم. آنها در از دست رفتن قهرمانی من را مقصر می دانستند و شرمسار شان شدم چون به من اعتماد نموده بودند و آنها انتظار داشتند که پرسپولیس را قهرمان تحویل بدهیم اما 90 درصد اتفاقاتی که رخ داد، غیرفوتبالی بود. طرفداران مطمئن باشند که دلیل از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس در آن سال من نبودم اما بعضی ها پشت من پنهان شدند که باید نزدیک است آن روزی که همه خیانت های شان افشا گردد.

محرومیت های سوشا مکانی را هنوز فراموش ننموده ایم و جالب اینکه خودش آن محرومیت ها را هم بهانه ای دانسته برای دور کردنش از پرسپولیس: داستان پوشیدن شلوار زرد و یا هر اتفاقی که برای من رخ داد یک بهانه بود چرا که آنها می خواستند سوشا مکانی را از پرسپولیس دور نمایند. می دانید چرا؟ چون من از نظر اخلاقی و فنی مورد اعتماد کادر فنی پرسپولیس و برانکو بودم. من مورد احترام کل کادر فنی بودم و فقط می خواستند با بد جلوه دادنم تا از پرسپولیس دورم نمایند. می خواستند از من یک هیولا بسازند وگرنه پوشیدن شلوار زرد یک بهانه بود و خنده دار و مسخره است که کسی به خاطر پوشیدن شلوار زرد یا چند عکس محروم گردد. در نهایت این محرومیت ها ضربه ای بود که به پیکره پرسپولیس وارد شد و همه پشت من قایم شدند.

تنها کسی که سوشا در این ماجرا معرفی نموده، مسئول روابط عمومی باشگاه پرسپولیس است: یک روز بعد از سرانجام لیگ پندار خمارلو علیه من مصاحبه ای در سایت باشگاه منتشر و بعد که با علیرضا بیرانوند که تازه به پرسپولیس آمده بود، مصاحبه کرد، همان اول به او گفت تو به پستی آمده ای که پرسپولیس بزرگترین ضربه را از آنجا خورده بود. یعنی حتی روابط عمومی باشگاه پرسپولیس هم من را مقابل طرفداران قرار می داد تا با این کار ضعف های مدیریتی خودشان را بپوشانند. ببینید آنها چطور پیش مربیانم خرابم کردند که ایگور پانادیچ همه عکس ها و فیلم های من را که در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود، حذف کرد. آقایان جنایت هایی در حق من کردند که قابل گفتن نیست. کسانی که از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و داخل باشگاه با من دشمنی کردند، کسانی که بلاهایی سر آینده من آوردند تا به قول خودشان فوتبالم را خراب نمایند. حالا خدا را شکر به جایی رسیده ام که همه می گویند دروازه بان برتر لیگ نروژ هستم و خیلی از دروازه بان هاد آرزو دارند در صندلی من باشند. کسانی بودند که در هر هفته از برنامه تلویزیونی شان من را می کوبیدند. هیچ گاه کسی را نفرین نمی کنم اما کسانی که با آینده من بازی کردند خدا با آینده و جوانی شان بازی کرد و الان نیایند حرف از خدا بزنند چرا که کسی که حق الناس را رعایت نمی نماید و حق کسی را می خورند حرفشان را گوش نمی دهند و آنها نمی توانند به این قدرت های زودگذر تکیه نمایند.

در این مصاحبه، سوشا مکانی یکی از حسرت هایش را کم بازی کردن در تیم ملی خوانده و سپس از امیدهایش برای جلب اعتماد سرمربی جدید گفته: آقای ویلموتس سرمربی شناخته شده ای است اما انتظار ندارم من را الان به تیم ملی دعوت کند چرا که حدود 6، 7 ماه مصدوم بودم و بازی نکردم. من مطمئنم که شایسته ترین ها به تیم ملی دعوت می شوند. اینکه سرمربی تیم ملی تحت تأثیر کسی قرار نگیرد انگیزه من را چند برابر می نماید و امیدوارم از این هفته بتوانم خودم را نشان دهم چرا که مطمئناً سرمربی تیم ملی کسانی را می بیند که در بهترین شرایط به تیم ملی یاری می نمایند وگرنه هیچ مربی ای عاشق چشم و ابروی بازیکنی نیست. سطح فنی من به گونه ای بود که به تیم ملی کشورم یاری کنم مطمئناً دعوت می شوم. خودم فکر می کنم راه زیادی برای رسیدن به تیم ملی ندارم و خیلی از تیم ملی دور نخواهم بود و آرزو می کنم که هیچ بازیکن شایسته ای از لیست تیم ملی و همین طور از نگاه سرمربی تیم ملی دور نباشد. مطمئناً تیم ملی هر کشوری می تواند یک سکوی پرتاب خوب برای بازیکنان باشد. امیدوارم این شرایط فراهم گردد تا صندلیی که در تیم ملی کشورم پیدا می کنم یک سکوی پرتاب خوبی برای من باشد تا در آینده بتوانم به تیم های خیلی خوب و بزرگ در اروپا منتقل شوم.

11 - 270 - 220 - 160 - 180

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26085

به "سوشا مکانی: در فوتبال حریف من نشدند، محرومم کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوشا مکانی: در فوتبال حریف من نشدند، محرومم کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید