عصر استریم فیلم و سریال باعث کمیاب و گران قیمت شدن نوارهای ویدیوئی VHS شده است

به گزارش مجله سرگرمی، چند روز پیش گزارشی از رشد محبوبیت نوارهای کاست و واکمن های دیجیتالی نسل جدید برایتان منتشر کردیم. این گزارش را می توانید در اینجا بخوانید.

عصر استریم فیلم و سریال باعث کمیاب و گران قیمت شدن نوارهای ویدیوئی VHS شده است

اکنون، می خواهیم گزارشی درباره رشد استفاده از نوارهای ویدیوئی VHS بدهیم. در عصری که استریم به طور کامل بر حوزه سرگرمی حاکم است؛ به نظر می رسد مردم بیشتر از گذشته دل شان برای سبک های قدیمی تماشای فیلم تنگ شده است و دارند فناوری های منسوخ شده را دوباره زنده می نمایند.

به گفته eBay، فروش نوارهای VHS روی این سایت در مقایسه با یک سال پیش، حدود 5 درصد افزایش داشته است. از سال 2016، تقاضا برای دیسک های DVD و Blu-ray کاهش یافته است و برعکس نوارهای VHS فروش رو به رشدی دارند.

برخلاف نوارها و صفحات وینلی (vinyl) که کیفیت موسیقی را حفظ می نمایند و عاشقان صدا و آهنگ دوست دارند با این دیسک ها کار نمایند؛ نوارهای VHS چندان ارتباطی با کیفیت فیلم ها ندارند و نگه داری آن ها هم سخت تر است. این نوارها زیاد دوام نمی آورند و با گذشت زمان و استفاده های مکرر، خاصیت مغناطیس خود را از دست خواهند داد.

دی وی دی ها مدیای بهتری برای ضبط فیلم ها و آرشیو ویدیوها محسوب می شدند. آن ها نسبتا کیفیت فیلم را حفظ نموده، زود خراب نمی شوند و فضای کمتری اشغال می نمایند.

اما عصر استریم به دی وی دی ها هم رحم نکرد و آن ها را هم از صنعت سینما و سرگرمی به بیرون راند. به یک باره حجم انبوهی از ویدیوها در دسترس کاربران خانگی نهاده شد تا هر زمانی که دل شان خواست سراغ شان بروند و حتی بتوانند بعضی برنامه های تلویزیون را هم ذخیره نمایند.

گنج هایی خاک خورده در انبار و کارتن ها

کلکسیونرها و افرادی که عاشق فیلم های کلاسیک و قدیمی هستند؛ هنوز دل شان می خواهد فیلم های محبوب خود را روی نوارهای وی اچ اس مشاهده نمایند. دانشگاه ییل در سال 2015 مجموعه ای 2700 نواری از فیلم های اواخر دهه 1970 و بعد 1980 را خریداری و در کتابخانه خود بایگانی نموده است. دانشگاه ییل، این مجموعه را یک گنج واقعی می خواند که شناسنامه یک نسل است.

اکنون، روی سایت eBay شاهد شکل گیری مزایده های بزرگی پیرامون خرید بعضی فیلم ها و مجموعه های VHS هستیم. بعضی از مردم دوست دارند فیلم های محبوبی مانند Friends و The Office را روی ویدئوهای وی اچ اس تماشا نمایند و برای خرید این نوارها هرچقدر احتیاج باشد؛ هزینه خواهند کرد.

روی سایت ای بی، فیلم های قدیمی محبوبی مانند The Joy of Painting و Richard Simmons Reach for Fitness جزو پرفروش ترین فیلم های VHS هستند. بعضی فیلم ها تا 24 هزار دلار هم قیمت می خورند و فیلم های محبوب دیگر 14 هزار دلار به فروش می رسند.

به گزارش eBay، تعداد انگشت شماری از فیلم های VHS در دو سال گذشته بالای 10 هزار دلار فروخته شده اند و 22 نوار ویدیوئی از 25 نوار گران قیمت VHS روی سایت ای بی متعلق به شرکت دیزنی هستند.

از رکوردهای دیگر می توان به فروش فیلم Beauty and the Beast محصول سال 1991 به قیمت 60 هزار دلار در سال 2017 اشاره نمود. یک نسخه از فیلم علاءالدین سال 1992 نیز به قیمت 28 هزار دلار فروخته می گردد.

فیلم داستان اسباب بازیهای سال 2019 نیز روی نوار VHS به قیمت 15 هزار دلار فروش رفته است.

بنابراین، اگر هنوز نوارهای VHS قدیمی در انبار، کشورهای کتابخانه یا کارتن های فیلم های آرشیوی خود دارید؛ بهتر است هرچه زودتر به سراغ شان بروید و ببینید شامل چه فیلم هایی هستند. چون محتمل است شما صاحب یک گنج بزرگ باشید و بتوانید با فروش آن روی سایت eBay پول دار شوید.

منبع

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68301

به "عصر استریم فیلم و سریال باعث کمیاب و گران قیمت شدن نوارهای ویدیوئی VHS شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصر استریم فیلم و سریال باعث کمیاب و گران قیمت شدن نوارهای ویدیوئی VHS شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید