عمودی ترین شهرهای دنیا در دنیای آسمانخراش ها ، سئول بالاتر از مسکو و هنگ کنگ

به گزارش مجله سرگرمی، شهر هنگ کنگ با وجود داشتن بیشترین تعداد آسمانخراش در جهان، سومین شهر جهان از نظر تعداد ساختمان های بلند پس از سئول در کره جنوبی و مسکو در روسیه است.

عمودی ترین شهرهای دنیا در دنیای آسمانخراش ها ، سئول بالاتر از مسکو و هنگ کنگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سئول با 16359 ساختمان بلند یا برج با دست کم 35 متر بلندی یا 12 طبقه عمودی ترین شهر دنیاست. مسکو 12317 برج یا ساختمان بلندمرتبه دارد و هنگ کنگ با 7913 برج پس از این دو پایتخت آسیایی و اروپایی در رتبه سوم عمودی ترین ها قرار گرفته است.

از سوی دیگر و بر اساس آمار شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری، هنگ کنگ 355 ساختمان با بیش از 150 متر بلندی دارد که می توان آنها را آسمانخراش دانست. با این حال، عنوان عمودی ترین شهر دنیا به این منطقه شلوغ در آسیا نمی رسد. ضمن اینکه هنگ کنگ از نظر در اختیار داشتن تعداد آسمانخراش ها و ساختمان های بلندمرتبه در رده بندی دنیای در میان 10 شهر برتر هم قرار نمی گیرد.

بلندترین آسمانخراش دنیا برج خلیفه است در دبی با 828 متر و البته تا سال آینده این عنوان را به برج خور در همین شهر با 1300 متر واگذار می نماید. در دبی 50 آسمانخراش دیگر در دست ساختمان است؛ بیش از هر شهر دیگر در دنیا. شهر شنژن در جنوب چین با تکمیل ساختمان 14 آسمانخراش در مقابل 10 آسمانخراش دبی در دنیا بی رقیب است. شنژن برای سومین سال پیاپی بیشترین تعداد ساختمان با بیش از 200 متر بلندی را ساخت که 10 درصد آمار در سراسر دنیا است.

هر چند با فناوری امروز بشر فقط می تواند ساختمانی با بلندی دو هزار متر بسازد اما معماران و طراحان شهری در حال طراحی و اجرای طرح هایی هستند که زندگی عمودی را برای انسان میسر کند. به این ترتیب که ساکنان برج ها و آسمانخراش ها برای برآوردن جزئی ترین نیازهای خود نخواهند از برج و محل زندگی شان بیرون بروند. در واقع، این برج ها تمام اجزای زندگی شهری را در خود دارند.

گرچه جنگ میان کسب عنوان عمودی ترین شهر دنیا همچنان ادامه خواهد داشت و ساختن شهرهای عمودی به این زودی ها از رونق نمی افتد اما یک نکته در این میان بدیهی است؛ افزایش جمعیت و کاهش زمین های قابل استفاده برای بشر چاره ای جز استفاده از فضای عمودی باقی نگذاشته است.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32649

به "عمودی ترین شهرهای دنیا در دنیای آسمانخراش ها ، سئول بالاتر از مسکو و هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمودی ترین شهرهای دنیا در دنیای آسمانخراش ها ، سئول بالاتر از مسکو و هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید