فرشاد عربی: جام جهانی، شکل جدیدی از مسابقات تالو بود

به گزارش مجله سرگرمی، تالوکار خوزستانی تیم ملی ووشو ایران با مثبت ارزیابی کردن عملکرد خود و سایر ملی پوشان در اولین دوره مسابقات جام دنیای تالو، گفت: با توجه به حضور هشت نفر برتر دنیا در هر یک از فرم ها، رقابت ها بسیار نزدیک بود.

فرشاد عربی: جام جهانی، شکل جدیدی از مسابقات تالو بود

فرشاد عربی در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این مسابقات اولین دوره جامجهانی بود که با شرکت هشت نفر برتر جهان در هر یک از فرم ها برگزار شد و تمام کسانی که در مسابقات جهانی اندونزی در بین هشت نفر برتر قرار گرفته بودند به این مسابقات راه یافته بودند.

وی افزود: همین موضوع نشان از سطح بالای مسابقات داشت چراکه این مسابقات بین خوبهای جهان برگزار شد و رقابت بین برترین ها نیز همواره حساسیت ایجاد میکند. همچنین با توجه به اولین دوره مسابقات، داوری نیز در این پیکارها بسیار سختگیرانه بود و هر ورزشکاری که میتوانست بدون ایراد و نقص، فرم خود را اجرا کند، پیروز میشد. به دلیل این داوری سخت گیرانه و حساسیت بالای بازی ها، خیلی از کشورهایی که در مسابقات جهانی اندونزی طلا گرفتند، در این مسابقات حتی مدال برنز هم نگرفتند.

ملیپوش ووشو ایران با اشاره به برگزاری و میزبانی مسابقات نیز شرح داد: چینی ها همواره در برگزاری خوب مسابقات ووشو شهره هستند و این مسابقات نیز از حیث برگزاری، فوق العاده و عالی بود.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات، شکل جدیدی از مسابقات تالو بود و با توجه به اینکه مسابقات جهانی هر دو سال یک بار برگزار میشود، برگزاری این مسابقات مابین مسابقات جهانی اتفاق مثبتی است.

عربی در پاسخ به این سوال که اگر پیش از مسابقات اردو برگزار میشد، آیا مدال بیشتری کسب میکرد؟ مطرح نمود: من در مسابقات جهانی اندونزی نیز یک نقره گرفتم که در آن فرم، کشور چین حضور نداشت. اما در این مسابقات چین به واسطه میزبانی، سهمیه آزاد داشت و دو بازیکن از این کشور در فرم من بودند که کار را سخت کرده بود؛ با وجود این من در مسابقات جهانی با این که مربی و اردو داشتیم یک مدال گرفتم و در این مسابقات نیز باز یک مدال گرفتم و فرق آن چنانی برایم نداشت.

وی درباره عملکرد کلی تیمملی در این مسابقات نیز گفت: در تالوی انفرادی ما همواره از سال 2007 که در مسابقات جهانی اولین مدال را گرفتیم، یک یا دو مدال کسب میکردیم. در سال 2009 دو نقره گرفتیم، در سال 2011، یک نقره، 2013، سه برنز و 2015 نیز دو نقره کسب کردیم؛ اما در این مسابقات صاحب یک نقره و سه برنز شدیم که حداقل به لحاظ کمیت مدالی، نتیجه بهتری نسبت به کل ادوار مسابقات جهانی بود.

تالوکار تیمملی ووشو ایران بیان کرد: در مجموع با توجه به اینکه مربی و اردو نداشتیم، عقیده دارم عملکرد فوقالعاده ای داشتیم و چه بسا اگر اردو و مربی نیز برایمان مهیا میشد، نتایجمان فوقالعادهتر میشد.

وی در انتها افزود: البته فاصله کم بین مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جامجهانی باعث شده بود من و سایر ملیپوشان افت عملکردی چندانی نداشته باشیم و با آمادگی نسبتا خوب به مسابقات جامجهانی برویم.

به گزارش خبرنگاران، اولین دوره مسابقات جامجهانی تالو از 28 تا 30 آبانماه در شهر فوژو چین برگزار شد که فرشاد عربی در فرم نن دائو پیروز شد با امتیاز 9.57 نشان برنز جهان را برای کشور به ارمغان بیاورد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59611

به "فرشاد عربی: جام جهانی، شکل جدیدی از مسابقات تالو بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرشاد عربی: جام جهانی، شکل جدیدی از مسابقات تالو بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید