محققان: تلفن همراه افراد را چاق می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج یک آنالیز جدید نشان داد، میان استفاده از تلفن همراه هوشمند و چاقی افراد ارتباط مستقیم وجود دارد.

محققان: تلفن همراه افراد را چاق می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان هشدار می دهند، افرادی که روزانه بیش از 5 ساعت از تلفن همراه استفاده می نمایند به میزان قابل توجهی بیش از دیگران در معرض چاقی هستند.

این مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه سیمون بولیوار اجرا شده به خوبی نشان داده است، دانش آموزانی که وقت خود را پای تلفن های هوشمند هدر می دهند 43 درصد بیش از هم نوعان خود چاق می شوند.

ریسک بروز چاقی برای زنانی که وابسته به تلفن همراهشان هستند نیز حدود دو برابر بیش از مردان است؛ محققان تأکید می نمایند، نشستن پای گجت های هوشمند از این جهت که منجر به سبک غذایی ناسالم می گردد افراد را در معرض چاقی قرار می دهد.

نتایج مطالعات گسترده همچنین نشان داده افرادی که ساعت ها پای تلفن همراه می نشینند، وعده های غذایی خود را زیاد می نمایند و طی آن وعده ها از غذاهای پرچرب استفاده می نمایند؛ آنها همچنین در خوردن غذا عجله دارند که همین موضوع منجر به چاقی افراد می گردد.

میرایی منتیلا، محقق ارشد این پژوهش می گوید: یافته های ما نشان داد، موبایل یک عامل جدی در ارزیابی سلامتی افراد است.

در این پژوهش بیش از یک هزار دانش آموز و دانشجو تحت آنالیز قرار گرفتند و درنهایت تعیین شد، میان چاقی آنها و استفاده از تلفن همراه ارتباط مستقیم وجود دارد.

انتهای پیغام/

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34187

به "محققان: تلفن همراه افراد را چاق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: تلفن همراه افراد را چاق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید