مراکشی ها کتاب ها را در قفسه های مواد خوراکی قرار داده اند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از العرب- در یک اقدام مبتکرانه در مراکش کتاب ها از مکان های سنتی و مرسومی چون کتاب خانه ها و کتابفروشی هایی خارج شده و قفسه های مواد خوراکی در فروشگاه ها، مراکز خرید و سوپرمارکت ها را اشغال نموده است. این طرح برای تشویق به مطالعه و در دسترس قرار دادن کتاب برای خرید توسط شهروندان مراکشی اجرا شده است.

مراکشی ها کتاب ها را در قفسه های مواد خوراکی قرار داده اند

شهروندان مراکشی که برای خرید مایحتاج روزانه خود و مواد خوراکی وارد فروشگاه ها و مراکز تجاری می شدند حالا با مجموعه ای از کتاب ها و مجله ها در قفسه ها روبه رو می شوند و به این ترتیب با دیدن کتاب ها بیشتر به خرید آن ها تشویق می شوند.

امین 29 ساله می گوید که به طور اتفاقی در بعضی از فروشگاه ها توانسته کتاب های مورد علاقه اش را پیدا کند و این را فرصتی برای تجدید علاقه خود با کتاب و آشنایی با آثار بعضی از نویسندگان می داند. او می گوید این طرح همچنین در تقویت فرهنگ مطالعه سایر شهروندان اهمیت بسیاری دارد و موجب می گردد مردم کتاب را جز لاینفک زندگی روزانه خود قرار دهند.

فاطمه 34 ساله در این باره به خبرگزاری مراکش گفته است این عمل مبتکرانه در تشویق بچه هاش به خرید کتاب و رفتن به دنیایی بی کران مطالعه و لذت بردن از آن نقش بسیاری داشته؛ خصوصا آن که کتاب های مخصوص بچه ها هم در این قفسه ها پیدا می گردد؛ چرا که کتاب ها بهترین وسیله یادگیری برای بچه ها و کسب اطلاعات جدید و رشد فردی آن ها است.

تا به امروز این طرح در مراکش با اقبال زیادی از سوی مردم روبرو شده و موجب آشتی تعداد زیادی از مردم با کتاب و ایجاد علاقه به مطالعه در میان مراکشی ها شده است. توزیع کتاب در قفسه ها و فروشگاه ها می تواند خرید کتاب را مثل خرید دیگر مایحتاج زندگی روزمره در زمره اولویات اولیه شهروندان قرار دهد و باعث گردد مردم کتاب را مانند سایر کالاها در سبد خرید خود قرار دهند.

یاسین عدنان، ادیب و روزنامه نگار فرهنگی بدون انکار نقش کتابفروشی ها در خرید کتاب که همچنان از نقاط مهم فروش کتاب محسوب می شوند و هواداران و مشتریان خاص خود را دارند می گوید دیگر وقت آن رسیده که کتاب هم وارد فضاهای تجاری گردد و در کتابخانه و یا کتابفروشی ها محبوس نباشد. زیرا امروزه مردم عادی دیگر کم تر به کتابفروشی ها سر می زنند و وظیفه ما است که کتاب را به مردم نزدیک کنیم و جلوی چشم آن ها قرار دهیم؛ خصوصا در بازارها و مکان هایی که مردم برای خرید کالاهای مصرفی خود بیشتر رفت وآمد و تردد می نمایند.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 145505

به "مراکشی ها کتاب ها را در قفسه های مواد خوراکی قرار داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکشی ها کتاب ها را در قفسه های مواد خوراکی قرار داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید