معاون سابق حالک بانک پس از آزادی به ترکیه بازگشت

به گزارش مجله سرگرمی، معاون سابق حالک بانک ترکیه پس از گذراندن دوران محکومیت خود به کشورش بازگشت.

معاون سابق حالک بانک پس از آزادی به ترکیه بازگشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد هاکان آتیلا معاون سابق حالک بانک ترکیه پس از 32 ماه بازداشت در آمریکا به اتهام دور زدن تحریم ها علیه ایران به ترکیه بازگشت.

آتیلا، معاون حالک بانک ترکیه بود که در چارچوب پرونده تحریم های آمریکا علیه ایران در زندان به سر می برد.

در مارس 2016، محمد حاکان آتیلا معاون حالک بانک و رضا ضراب تاجر ترکیه ای ایرانی تبار در ایالات متحده به اتهام کوشش برای دور زدن تحریم ها علیه ایران دستگیر شدند.

دادگاهی در آمریکا محمد حاکان آتیلا را در 5 مورد مجرم و در یک مورد بی گناه بیان کرد. بر اساس اعلام رأی دادگاه، آتیلا متهم به ارتکاب جرایم دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران، مشارکت در فریب دادن آمریکا، فریب دادن بانک های آمریکا، مشارکت در فریب دادن بانک های آمریکا و مشارکت در پولشویی محکوم گشت. وی همچنین در جرم پولشویی بی گناه شناخته شده بود.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در آن موقع بیان کرد که پرونده ای که در آن مدیر سابق حالک بانک این کشور به اتهام نقض تحریم های واشنگتن علیه تهران مجرم شناخته شد، نشان می دهد آمریکا حامی فتح الله گولن است.

وی با اشاره به بازداشت ضراب و آتیلا به اتهام نقض رژیم تحریم ها علیه ایران اظهار داشته بود که به امریکا قول نداده است که به تحریم ها علیه ایران بپیوندد.

بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، آتیلا به دلیل رفتار خوب در دوران بازداشت، با تخفیف در مجازات همراه و زودتر از موعد مقرر از زندان آزاد شد.

دولت ترکیه بارها بازداشت آتیلا را محکوم نموده و آن را با انگیزه سیاسی توصیف نموده بود.

پیش از این نیز خبر آزادی رضا ضراب منتشر شده بود و بعضی خبرنگاران او را در نیویورک دیده بودند. همسر ترکیه ای وی نیز اندکی پس از آزادی ضراب به همراه دخترش به آمریکا رفت.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33710

به "معاون سابق حالک بانک پس از آزادی به ترکیه بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون سابق حالک بانک پس از آزادی به ترکیه بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید