مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

به گزارش مجله سرگرمی، مقایسه آنتالیا و کوش آداسی

کسانی که در 6 ماهه نخست سال می خواهند به قصد تفریح به ترکیه سفر کنند، اولین دو راهی که با آن روبرو می شوند این است که برای انتخاب مقصد سفرشان آن هم در فصل تابستان بین دو مقصد آنتالیا و کوش آداسی کدام را انتخاب کنند؟ صریح ترین پاسخ ما به شما این است که به هر دو مقصد در دوره های زمانی مختلف سفر کنید اما اگر باید اولویت بندی کنید و از بین این دو مقصد مسافرتی یکی را انتخاب کنید، ما امروز در خبرنگاران می خواهیم در مطلبی کامل به مقایسه آنتالیا و کوش آداسی برای شما بپردازیم. پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

آنالیز دقیق و مقایسه آنتالیا و کوش آداسی

از آن جایی که می خواهیم به صورت مفصل و دقیقی مقایسه آنتالیا و کوش آداسی را شروع کنیم، این دو شهر را در سر فصل هایی که بر روی تصمیم ما در نهایت تاثیرگذار خواهند بود، آنالیز خواهیم کرد. قبل از هر چیزی درباره مقایسه آنتالیا و کوش آداسی باید بگوییم که هر دوی این شهرها دارای فضا و امکاناتی کاملا گردشگری هستند و از نظر امکانات در سطح خوبی هم قرار گرفته اند. جاذبه های خاص و منحصر به فرد در این دو شهر گردشگری ترکیه ای کم نیستند و اتفاقا به قدری هم زیاد هستند که هر کدام بتوانند قابلیتی خاص برای دو منطقه آنتالیا و یا کوش آداسی محسوب شوند. در رقابت این دو شهر برای جذب گردشگر بیشتر مخصوصا از نوع خارجی آن، هر دو شهر برنده هستند و تنها در بعضی از ویژگی ها ممکن است تا افراد با سلایق و انتظارات خاصی را نسبت به خود جذب نمایند.

اتفاقا در این زمینه آژانس هواپیمایی خبرنگاران که یکی از بهترین برگزارنمایندگان تورهای مسافرتی و تفریحی در مقاصد خارجی است، دو تور آنتالیا و کوش آداسی در کشور ترکیه را با بهترین خدمات و امکانات برای شما عزیزان نیز تدارک دیده است. به هر حال از هر چه که بگذریم، باید سر اصل مطلب برویم که در نهایت مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از همه خوش تر است!

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از لحاظ آب و هوایی

از لحاظ اقلیم آب و هوایی آنتالیا کاملا مدیترانه است و این تنها بدان معنی است که فصل بهار در آنتالیا دارای آب و هوایی دلنشین، فصل تابستانش آفتابی، فصل پاییز ملایم و در نهایت زمستان های این شهر کاملا معتدل هستند. کسانی که علاقه مند هستند تا به فعالیت و ورزش های آبی در آنتالیا بپردازند، معمولا از 6 ماهه اول سال تا 2 ماه اول فصل پاییز به این شهر می فرایند. در یک توصیف و شرح کلی درباره آب و هوای آنتالیا باید بگوییم که این شهر آب و هوایی کاملا معتدل دارد و آب و هوا تنها در فصل های تابستان و زمستان به سمت گرمی و یا سردی بیشتری گرایش پیدا می نماید.

آب و هوای کوش آداسی نیز همانند آنتالیا در یک کلام معتدل است! از آن جایی که این شهر در سواحل غربی ترکیه قرار گرفته است، تابستان هایش گرم و طولانی مدت و زمستان هایش معتدل است. گرم و آفتابی ترین روزهای سال در کوش آداسی را باید در بین ماه های مرداد و شهریور تجربه کرد.

البته اگر هر زمانی بین ماه های اردیبهشت تا تیر قصد سفر به این شهر ترکیه ای را داشتید این را در نظر بگیرید که در این ماه ها، دمای هوای شب نسبت به دمای هوای روز معمولا پایین تر می آید و به همین علت اگر لباسی ضخیم تر و گرم تر را با خود به همراه داشته باشید، برایتان بهتر است. به صورت کلی بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی ماه های بین فروردین تا مهر است.

در این قسمت از مقایسه آنتالیا و کوش آداسی باید این نکته را گوشزد نماییم که با این که بهترین فصل برای سفر به هر دو مقصد مورد نظر ما به صورت کلی در 6 ماهه نخست سال و ماه های شروعین فصل پاییز است اما با این حال با توجه به جشن ها و مناسبت های مختلفی که در شهرهای ترکیه و علی الخصوص این دو شهر برگزار می شود همانند جشن کریسمس که در فصل زمستان برگزار می شود و مخصوصا برایش تدارکات مفصلی را در نظر می گیرند، هستند کسانی که برای سفر به این دو مقصد مخصوصا کوش آداسی را در فصل زمستان انتخاب نمایند.

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از لحاظ تفریحات و جاذبه های گردشگری

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی در این قسمت را با کوش آداسی شروع می کنیم. شهر کوش آداسی پر است از جاذبه های دیدنی و مختلف که هم از پیشینه تاریخی بسیار بلند و بالایی برخوردار است و هم پر است از جاذبه های تاریخی و تفریحی مختلف. در یک کلام این شهر می تواند انتظارات هر کسی را از یک مقصد تفریحی کاملا برآورده سازد. وجود جاذبه های تاریخی همچون: پرین، دیدیما، دیلک و گورجین آداسی و یا روستای زیبایی همچون گورجین آداسی و یا جزیره کبوتر گردشگران بسیاری را به سمت این مقصد جذب می نماید. البته وجود مکان های مختلفی برای تفریح همچون: پارک آبی آدالند، آکوا فانتزی، پارک دلفین، ساحل بسیار معروف بانوان، تورهای مختلف تفریحی در این شهر، فعالیت های آبی و ساحلی همچون غواصی، والیبال ساحلی، تور سافاری در روستای شیرینه و یا کوه های پارک ملی، تورهای اسب سواری روستای پاموجاک و خیلی از دیگر فعالیت های مختلف تفریحی را می توان در این شهر انجام داد.

مرکز استان آنتالیا هم پر است از مکان های گردشگری که اتفاقا کم هم نیستند.

در آنتالیا می توانید از جاذبه های طبیعی بیشتری نسبت به کوش آداسی بازدید نمایید. به صورت کلی معروف ترین این جاذبه ها عبارتند از: پارک کارا علی اوغلو، محله کالایچی، شهر مینیاتوری، موزه آنتالیا، برج هیدیرلیک، شهر تاریخی فینیکه، آبشارهای ماناوگات، پارک ملی کاراتپه، سواحل مختلف آنتالیا، حمام رومی ها، ساحل لارا، منطقه گردشگری سیده، غار کارائین آنتالیا، مجموعه تفریحی کنی آلتی، شهر باستانی لیکیا آنتالیا، کسیک مناره، مزارع چای و بسیاری از جاذبه های دیگر را می توانید در آنتالیا ببینید. البته نباید از مراکز خرید بسیار معروف آنتالیا و همچنین نمایندیگی برندهایی که در این مجموعه ها حضور دارند، به این سادگی ها بگذریم.

در مقایسه آنتالیا و کوش آداسی در زمینه تفریحات و جاذبه های مختلف و با توجه به این امر که هر دو مقصد سواحل بسیار خوب و جاذبه های تاریخی بسیاری هم در خود دارند، در نهایت باید بگوییم که؛ اگر دوست دارید تا بیشتر طبیعت گردی کنید و فعالیت های ورزشی همچون قایق سواری، رودخانه نوردی، کوه نوردی، کواد سواری و فعالیت هایی از این قبیل انجام دهید، حتما آنتالیا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید ولی اما اگر که می خواهید در سفر تفریحی خود از فعالیت های تفریحی مثل: سافاری در مناطق مختلف، حضور در پارک های آبی مختلف، ورزش های آبی متنوع، غواصی و حتی پاراگلایدر سواری کنید؛ کوش آداسی را برای سفر خود انتخاب کنید.

البته باید از لحاظ تاریخی هم این مورد را آنالیز کنیم زیرا خیلی از کسانی که مقصدی را برای سفر خود انتخاب می نمایند، این را در نظر می گیرند که آیا مقصد سفرشان از لحاظ تاریخی غنی است یا خیر؟ جاذبه گردی تاریخی یکی از بهترین فعالیت هایی است که افراد در طول سفر خود می توانند انجام دهند و اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنیم که کوش آداسی را برای سفر تفریحی خود انتخاب کنید. با این که آنتالیا هم پر است از جاذبه های دیدنی و گوناگون اما با این حال، کسانی که هوادار بازدید از آثار باقی مانده تاریخی هستند و می خواهند که آثار تاریخی بیشتری بیینند؛ کوش آداسی برایشان بهترین انتخاب موجود و ممکن است.

مقایسه سواحل آنتالیا و کوش آداسی

هر دوی این مناطق سواحل معروف و خوب دارند. هم در سواحل آنتالیا و هم در کوش آداسی می توانید تا از انواع و اقسام تفریحات ورزش های آبی و آفتاب گرم و ساحل های شنی و تمیز استفاده نموده و لذت ببرید. مقایسه ساحل های آنتالیا و کوش آداسی واقعا کار سختی است و باید ببینید که اگر تفریحات ساحلی برای شما در اولویت بالایی در این سفر قرار دارند، در آن موقع مقصد خود را انتخاب کنید. اگر دوست دارید تا ساحل های بیشتر و حتی سواحل اختصاصی بیشتری را در دایره انتخابات خود داشته باشید، آنتالیا ساحل های بیشتری را نسبت به کوش آداسی دارد. اما در نهایت باز هم تاکید می کنیم که همه چیز به اولویت ها و جمع بندی نهایی شما در این سفر باز می شود.

مقایسه هتل های آنتالیا و کوش آداسی

هر دو مقصد پر هستند از هتل های مختلف. از هتل های 5 ستاره و مجلل با امکانات مختلف گرفته تا هتل های معمولی با سطح ارائه خدمات از خوب تا معمولی هم در آنتالیا و هم در کوش آداسی وجود دارند. درباره هتل های این دو مقصد نیز می توانید در موتورهای اینترنتی جستجو نمایید. به صورت مشترک هتل های آنتالیا و کوش آداسی معمولا دارای استخرهای روباز و سالنی هستند. ساحل اختصاصی، بازی های تفریحی و ورزشی مثل فضای گیم نت و یا والیبال ساحی، فروشگاه های مخصوص سوغاتی، لابی های مجهز، رستوران و کافی شاپ و امکانات کامل در اتاق های این مجموعه های اقامتی موجود است. هتل های موجود در این 2 منطقه در فصول مختلف کم و زیاد می شود اما کیفیت خدمات آن ها هنوز هم در شکل ثابت خود واقع شده است. در نهایت چیزی که کیفیت اقامت شما را در این دو شهر تعیین می نماید، هزینه و انتخاب نهایی شما است.

مقایسه مراکز خرید در آنتالیا و کوش آداسی

نه تنها آنتالیا و کوش آداسی بلکه در کل کشور ترکیه به مراکز خرید و بازارهای خرید بسیار زیادش که اتفاقا معمولا هم دارای تنوع زیادی هستند، معروف شده است. با این حال باید در این جا بگوییم که اگر خرید کردن یکی از اولویت های بسیار مهم شما در سفرتان است، آنتالیا را انتخاب کنید زیرا مراکز خرید مختلف و بازارهای زیادی در این استان و شهرها و مناطق مختلفش وجود دارد که شما می توانید به آن ها مراجعه نموده و خرید خوبی را انجام دهید. با این که کوش آداسی هم مرکز خریدهای زیادی دارد اما به هر حال واقعیت این است که فراوانی و تنوعی که از این نظر در آنتالیا وجود دارد در کوش آداسی نیست. البته در قالب بازارهای محلی مختلف در کوش آداسی عظیم و متنوع هستند و قیمت های نسبتا ارزانی هم دارند ولی ممکن است که نتوانند انتظارات شما را برآورده سازند. بنابراین می توانیم نتیجه گیری کنیم که اگر می خواهید خرید مفصل و جانانه ای را داشته باشید، به آنتالیا بروید و اگر هم که در اولویت های دیگر شما قرار می گیرد؛ کوش آداسی هم بازارهای خوبی را برای خرید کردن دارد که شما می توانید به آن ها مراجعه فرمایید.

مقایسه فضای سفر در آنتالیا و کوش آداسی

در این که هر دو مقصد کاملا تفریحی و یا به اصطلاح گردشگری هستند، شکی وجود ندارد و همه چیز در این دو شهر برای این که قشرهای متنوعی از مردم مختلف خارجی و یا حتی داخلی با آن راحت باشند و احساس خوبی داشته باشند، فراهم آورده شده است. اما با این حال اگر می خواهید تا به صورت خانوادگی سفر کنید و یا این که حتی کودک خردسالی به همراه شما است و یا این که محیط آرام تری را برای سفر خود می خواهید، پیشنهاد می کنیم که به کوش آداسی سفر کنید. کوش آداسی هم آرام تر است و هم ساحل های آن عظیم تر هستند. از این رو اگر افراد با گروه های سنی کمتر هم در با خود در این سفر دارید نیز پیشنهاد می کنیم که کوش آداسی را انتخاب کنید البته این امر چیزی از ارزش های آنتالیا برای شما کم نمی نماید و در انتخاب نهایی شما تنها همه چیز به اولویت های شما برای انتخاب مقصد سفرتان با توجه به نیازهایتان باز می شود. برای رزرو هتل در آنتالیا خرید اینترنتی را پیشنهاد می دهیم. چرا که راحت تر است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85500

به "مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید