نامه کارگردان هندی به وزیر خارجه هند و تأکید بر کوشش برای کاهش تحریم ها علیه ایران

به گزارش مجله سرگرمی، اکبرخان کارگردان سرشناس هندی در نامه ای به وزیر خارجه این کشور خواهان حمایت هند از ایران و کوشش برای کاهش تحریم های آمریکا شد.

نامه کارگردان هندی به وزیر خارجه هند و تأکید بر کوشش برای کاهش تحریم ها علیه ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اکبرخان بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هند در نامه ای به سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا و ایران، تاکید نموده که در این شرایط به دلیل تحریم های غیرعادلانه آمریکا، حتی ایران نمی تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم ها حرکت کند.

این کارگردان هندی در نامه خود ایران را کشوری عظیم با سابقه تمدنی، تاریخ غنی و میراث فرهنگی از هفت هزار سال قبل از میلاد مسیح معرفی می نماید که در کنار هند به عنوان یکی از قدرت های معاصر و عظیمترین دموکراسی، دنیا، می توانند به وسیله همکاری های چند جانبه مالی آینده عظیمی را رقم بزنند.

اکبرخان با ابراز تاسف از کاهش مبادلات تجاری و مالی ایران و هند ظرف سال های اخیر، عنوان می نماید که این امیدواری وجود دارد که دو کشور ظرفیت های مالی و تجاری کار با یکدیگر را به دو برابر افزایش دهند.

وی معتقد است همکاری دو ملت عظیم ایران و هند می تواند توازن را در جنوب آسیا در ارتباط با شرق و غرب این قاره برقرار نمایند.

متن این نامه به توضیح زیر است:

این کارگردان هندی با بیان اینکه تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریم های اعمال شده علیه یک کشور در دنیا است، خاطرنشان نموده است: این شرایط کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت تر می نماید و حتی ایران نمی تواند ازمنابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند.

وی می افزاید: حتی کشورهایی که مخالف این تحریم ها هستند نیز مجبور به اعمال تحریم های غیرانسانی آمریکا شده اند.

اکبرخان در این نامه تاکید می نماید که هند براساس اصول و آموزه های خود باید با بی عدالتی علیه انسان ها مقابله و برای برابری انسان ها کوشش کند و از این رو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت نموده تا در تحریم های غیرعادلانه علیه ایران تجدیدنظر شده و این تحریم ها کاهش یابد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78786

به "نامه کارگردان هندی به وزیر خارجه هند و تأکید بر کوشش برای کاهش تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه کارگردان هندی به وزیر خارجه هند و تأکید بر کوشش برای کاهش تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید