پیشنهاد معاون مطبوعاتی برای حفظ استقلال خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت شروع بیستمین سال فعالیت خبرنگاران بیان نمود: ساختار دانشجویی که بر خبرنگاران حاکم است، یاری نموده که علیرغم حضور دولت های مختلف با دیدگاه های کاملا متفاوت، شاهد تغییرات زیادی بر روند کار خبرنگاران نباشیم.

پیشنهاد معاون مطبوعاتی برای حفظ استقلال خبرنگاران

محمد سلطانی فر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران دوران فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه علیرغم فرار و نشیب هایی که در دولت های مختلف شکل گرفته، تاثیر کمتری بر خبرنگاران و خروجی مطالب آن داشته است. اما نباید فراموش کرد که خبرنگاران وابستگی اقتصادی به دولت دارد و آمدن دولت های مختلف در اقتصاد سیاسی یک رسانه تاثیر مالی ایجاد می نماید و شاهد فراز و فرودها در نوع نگارش ها و نگرش های این رسانه بودیم.

او ادامه داد: هر دولتی که سر کار آمده، توقع داشته خبرنگاران در راستای منافع آن دولت بنویسد اما ساختار دانشجویی که بر خبرنگاران حاکم است، یاری نموده که علیرغم حضور دولت های مختلف با دیدگاه های کاملا متفاوت، شاهد تغییرات بسیار زیادی بر این روند نباشیم. بدنه خبرنگاران به دلیل مقاومت ها، حضور و فضای دانشجویی توانسته صندلی خود را در بین خبرگزاری ها حفظ کند.

معاون مطبوعاتی با ارائه پیشنهادی برای استقلال مالی خبرنگاران اعلام کرد: اگر خبرنگاران بتواند منافع مالی مستقل از دولت ها و حکومت برای خود تعبیه کند، این کاستی ها و ضعف ها در دولت های مختلف از بین می رود و ما شاهد خبرنگاران به عنوان یک خبرگزاری مستقل، آزاد و منتقد خواهیم بود و این همان چیزی است که مردم از آن انتظار دارند. به نظرم استقلال مالی و نگاه مستقل، بر روی استقلال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این رسانه تاثیر می گذارد.

سلطانی فر در انتها گفت: ساختار دانشجویی و جوانگرایی ویژگی مثبت خبرنگارانست که همچنان آن را حفظ نموده است. به نظرم ساختار خبر با جوانگرایی تطبیق دارد زیرا جوان دنبال صحت، صداقت، درستی و آرمان گرایی است و این آرمان گرایی را به دلیل جوانگرایی در خبرنگاران می بینیم.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7856

به "پیشنهاد معاون مطبوعاتی برای حفظ استقلال خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد معاون مطبوعاتی برای حفظ استقلال خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید